به گزارش پارس نیوز، 
«محمد کشاورززاده» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین امروز (سه‌شنبه) 27 آذر ماه در مراسمی رسمی و در دیدار با «شی جین پینگ»، رئیس جمهور خلق چین استوارنامه خود را تقدیم کرد.

وی با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور چین رسما فعالیت خود به‌ عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین را آغاز کرد.

رئیس جمهور چین در این دیدار عنوان کرد که روابط ایران و چین روابطی دیرینه و پایدار بوده و بر گسترش مناسبات فیمابین تاکید کرد.

 

 


سفیر جدید ایران پیش از تقدیم استوارنامه به رئیس جمهور چین

 

«محمد کشاورززاده» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خلق چین، صبح شنبه 24 آذر ماه وارد پکن شد.

وی 17 آذر ماه 1397 به پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهور به این سمت منصوب شد.

«محمد کشاورززاده» پیش از این دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه بود. وی سفیر ایران در ونزوئلا و ازبکستان نیز بوده است.

سفیر جدید ایران 20 آذر ماه و در آستانه آغاز ماموریت خود با حسن روحانی رئیس جمهور دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت روابط و مناسبات تهران – پکن ارائه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی در این دیدار تحکیم و توسعه روابط همه جانبه بین تهران و پکن را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین با اراده مقامات عالی‌رتبه دو کشور، در سطح و مسیر بسیار مناسبی است و این روند ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی دو ملت و سابقه دیرینه روابط فیمابین، تلاش برای تعمیق هر چه بیشتر روابط، تسریع در اجرای توافقات دوجانبه و تقویت پیوند بین بخش‌های خصوصی دو کشور را که می‌تواند بیش از پیش منافع مشترک را تامین کند، ضروری برشمرد.

به گزارش فارس، عبدالرضا همتی رئیس کل کنونی بانک مرکزی پیش از این به عنوان سفیر ایران در پکن انتخاب شده بود که دو هفته بیشتر در سفارت نماند و به تهران بازگشت تا در سمت جدید یعنی رئیس کل بانک مرکزی به فعالیت مشغول شود.

همتی 18 تیرماه 1397 به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در چین وارد پکن و روز پنجشنبه 21 تیرماه 1397 در دیدار با مسئولان وزارت امور خارجه این کشور با تحویل رونوشت استوارنامه خود رسما آغاز به کار کرد و سوم مرداد ماه در جلسه هیات دولت به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی رای اعتماد گرفت و از آن زمان سفارتخانه ایران در پکن بدون سفیر و در سطح نفر دوم اداره شده است.