به گزارش پارس نیوز، 

سفیر جمهوری خلق چین گفت: پکن با سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا مخالف است و با در نظر گرفتن مسئولیت خود در عرصه بین‌المللی به همکاری با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.

به گزارش خانه ملت، پانگ سن امروز یکشنبه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی، با حائز اهمیت خواندن حفظ روابط دو کشور چین و ایران بعد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، افزود: مناسبات دوجانبه پیگیری شود؛ همکاری‌های موجود دو کشور منطبق بر قوانین بین‌المللی است.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران گفت: پکن با سیاست یکجانبه‌گرایی آمریکا مخالف است و با در نظر گرفتن مسئولیت خود در عرصه بین‌المللی به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.

تحریم های ترامپ علیه ایران تلاشی بی فایده است

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل مجلس نیز در این دیدار اقدامات تحریمی ترامپ علیه ایران را تلاشی پرهزینه و بی فایده خواند.

وی با تبیین تحولات اخیر منطقه، گفت: ایران از هر تلاشی برای توقف جنگ در یمن، استقبال می‌کند، هر چند همزمان با شعار آمریکا مبنی بر توقف جنگ علیه یمن، حملات هوایی عربستان به یمن در روزهای اخیر افزایش یافته است و هیچ نشانه مثبتی از عربستان و امارات برای توقف جنگ دیده نمی‌شود؛ باید مسئله یمن صرفاً از طریق سیاسی، حل و فصل شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با اشاره به فاجعه قتل خاشقچی، ابراز امیداوری کرد که عربستان نقش و رفتار سازنده‌ای در تحولات منطقه‌‌ای و بین‌المللی داشته باشد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: مبارزه با تروریسم و مقابله با عوامل آن نیازمند تلاش جمعی کشورهای جهان است و حضور تروریسم همواره معادلات امنیتی و صلح و ثبات کشورهای منطقه را با چالش روبرو ساخته است.

وی بیان کرد: با تقویت و هم‌افزایی همکاری‌های منطقه‌ای و بین منطقه‌ای و توسعه ابتکارات پارلمانی و حمایت‌های قانونی، می‌توان با محیط و شرایط تهدید فعلی و آینده در منطقه مقابله کرده و به صلح و ثبات در منطقه و توسعه همه جانبه کشورها، کمک کرد.