به گزارش پارس نیوز، 

 محسن علیجانی امروز در آئین افتتاح نمایشگاه محصولات روستایی در ری با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان اظهار داشت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده و استقلال مدیریت شهری ری از ضروریات است چرا که شهرری همواره در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی نقش تأثیرگذار داشته است.

وی بیان کرد: ری باید به قطب فرهنگی تهران تبدیل شود زیرا هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه دارای قدمتی دیرینه است؛ اما در حال حاضر متأسفانه این آثار تاریخی در سایه کم‌توجهی مسئولان گم شده‌ است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حفظ و حراست از فرهنگ غنی کشور افزود: در سایر کشورهای جهان امروزه فرهنگ براساس فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نگرش‌های فردی شکل می‌گیرد لذا باید تلاش شود تا فرهنگ غنی ری زنده شود.

علیجانی با بیان اینکه فرهنگ به عنوان هویت یک ملت و کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: توجه به مقوله فرهنگ و تاریخ در توسعه جوامع نقش مهّم و مؤثری دارد که با استقلال این شهرستان بسیاری از این ظرفیت‌ها نیز شکل می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع استقلال شهرستان ری در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است و بیشتر نمایندگان نیز با این موضوع موافق هستند.