به گزارش پارس نیوز، 

محمد جواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعلل اروپا در ارائه بسته حمایتی برای حفظ برجام، اظهار کرد: معتقدم تعلل اروپا در ارائه بسته حمایتی دلایل متعددی دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این دلایل عدم استقلال اروپا از آمریکاست، گفت: آمریکایی‌ها در هیأت حاکمه اروپا به ویژه کشورهای تاثیرگذار این قاره نفوذ زیادی دارند، همچنین آنها سهامدار و صاحب بسیاری از بانک ها و شرکت های مهم تجاری اروپا هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیان دلیل دوم تعلل اروپا در ارائه بسته حمایتی خاطر نشان کرد: باید این موضوع را بپذیریم که علی‌رغم اختلاف نظرهایی که بین اروپا و آمریکا وجود دارد اما روابط این دو راهبردی است و اروپایی ها در بعضی از مخالفت های خود با جمهوری اسلامی با آمریکایی ها اشتراک نظر دارند.

جمالی ادامه داد: به نظر می رسد اروپایی‌ها می‌خواهند در این شرایط امتیاز اضافه ای از ما بگیرند در حالی که تمایل دارند که در برجام بمانند، البته ما روابط گسترده ای با اروپا نداریم شاید تمام ارتباط اقتصادی ما با اروپا به اندازه ارتباط اقتصادی ما با عراق باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره خروج کشورمان از برجام تصریح کرد: خروج از برجام یک تصمیم حاکمیتی است، طبیعتا زمانی که ترامپ از برجام خارج شده بود ما هم اگر به شکل احساسی خروج می کردیم، نمی توانستیم دست برتر را در خواسته های خود از اروپا داشته باشیم.

جمالی تصریح کرد: همان طور که وزیر امور خارجه اعلام کرد خویشتنداری ما حدی دارد و این مهم نمی تواند تا ابد ادامه پیدا کند، اگر احساس کنیم که همه راه ها را امتحان کردیم و نتیجه بخش نبوده قطعا خروج از برجام  گزینه بسیار جدی برای ما خواهد بود.