به گزارش پارس ، به نقل ازجهان، مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای، ضمن تقدیر از اقدام محمدرضا عارف، کناره گیری وی از عرصه انتخابات را احترام به خرد جمعی خواند و ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات، حمایت این تشکل از حسن روحانی را اعلام کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و بزرگوار ایران! انتخابات نماد حضور در صحنه سرنوشت و گامی مؤثر در تقویت نظام جمهوری اسلامی و جلوه ای از مردمسالاری است که از طریق آن جابجایی مدیریت و رسیدن به حقوق و مطالبات ملت میسر خواهد بود.

اینک که با تدبیر بزرگان و دلسوزان جامعه بویژه جناب حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی شرایطی فراهم شده است تا با آهنگی موزون و وفاق و همدلی بیش از پیش پای در این عرصه نهیم لازم می دانیم از برادر بزگوار جناب آقای دکتر محمدرضا عارف مرد میدان اخلاق و پایبند به خرد جمعی که با همه شایستگی ها و توانایی ها و مقبولیت به احترام نظر جمع و اهتمام به وفاق و همدلی راه را برای رسیدن به اهداف اصلاح طلبانه گشوده و با انصراف از کاندیداتوری صفحه زیبایی از اخلاق مداری گشوده اند، سپاسگزاری کرده خاضعانه از خداوند متعال توفیق بیش از پیش آن برادر گرانقدر را خواستاریم.

با دعوت آحاد جامعه به مشارکت پرشور و با نشاط در انتخابات و دادن رای آگاهانه به برادر متعهد جناب آقای دکتر حسن روحانی نشان دهیم که تنگ نظری ها و سختی و دشواریها نمی تواند ما را از رسیدن به آمال اصلاح طلبانه باز دارد.

حسن روحانی پیش از آنکه به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت های هاشمی و خاتمی و یک چهره اصلاح طلب شناخته شود، به عنوان عضو تشکل" جامعه روحانیت مبارز" معرفی می شود. این تشکل معروف، باهدف مبارزه با شاه ایران در سال های پیش از انقلاب ایران تشکیل شد. در سال ۱۳۵۸ اساسنامه خود را نوشت تا اینکه ۹ سال بعد جمعی از اعضای آن به رهبری محمد موسوی خوئینی ها، مهدی کروبی و سید محمد خاتمی به دلیل اختلافات عمیق فکری جدا شدند و نام مجمع روحانیون مبارز را بر خود انتخاب کردند.

مجمع روحانیون در طول بیش از دو دهه اخیر به عنوان پدر معنوی جریان اصلاحات به شمار رفته است و خود را رقیب اصلی جامعه روحانیت مبارز می داند که تشکلی اصولگراست.

بر این اساس، بیانیه امروز آنان برای بسیاری از ناظران سیاسی تعجب برانگیز و موید این واقعیت تلخ است که مجمع روحانیون اعتبار و جایگاه خود را به عنوان یک حزب اصلاح طلب از دست داده که این چنین مجبور به حمایت از یک چهره راست سنتی است.