به گزارش پارس نیوز، 

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ، در مراسم بزرگداشت شهدای امنیت که عصر امروز به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در این دانشگاه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بعد از دوران دفاع مقدس، دشمنان ما متوجه شدند که توان اسلام، شیعه و ولایت فقیه چه میزان است. برای همین تمام توان خود را صرف توقف ما کردند.

وی افزود: آن‌ها سعی کردند با تهاجم فرهنگی جوانان ما را از داشته‌هایشان جدا کنند. فکر می‌کردند جوانان در حال دور شدن از فرهنگ دینی و انقلابی هستند. در گذشته فیلم‌های مبتذلی که در خارج از کشور قیمت بالایی داشت به صورت مجانی از مرز‌های شرقی وارد کشور می‌شد و از مرز‌های غربی هم مشروبات الکلی به کشور قاچاق می‌شد تا جوانان ما را منحرف کند.

سردار یزدی ادامه داد: در دوران دوم خرداد سعی کردند به جوانان ما آدرس غلطی دهند تا آن‌ها از آرمانهایشان دور شوند. تمام سعی دشمن این است که بگوید علم و فرهنگ در کشور ما به انزوا کشیده شده است، در حالی که ما در علم و فرهنگ پیشرفت‌های قابل توجهی کردیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ با تبریک روز شانزده آذر تصریح کرد: دشمن طی این سال‌ها سعی کرد تا دانشجویان ما را از ظلم و استکبار ستیزی دور کند. دشمنان به دست خودشان مسیری را ایجاد کردند که بسیج جهان اسلام شکل گرفت.

بیشتر بخوانید

سردار یزدی: آماده تشکیل "بسیج ادیان" در تهران هستیم

وی عنوان کرد: دشمنان با بهانه کمک به مردم سوریه این کشور را نابود کردند. این حرکت آن‌ها توسط نسلی که آن‌ها فکر می‌کردند از اندیشه انقلاب تهی شده شکست خورد. بسیج جهان اسلام خود را در سوریه نشان داد و سیلی محکمی به گوش آمریکا زد.

سردار یزدی با بیان اینکه دشمن می‌خواست ایران را هم شبیه سوریه کند، تصریح کرد: در زمستان سال گذشته خود فروختگان داخلی با کمک پول‌های منافقین و عربستان بلوایی را در کشور بوجود آوردند و می‌خواستند تهران هم مانند دمشق، بغداد و صنعا شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: سال ۸۵ که ملوانان انگلیسی در اروند رود دستگیر شدند گریه می‌کردند و می‌گفتند با ما کاری نداشته باشید. بعد از حدود ۱۰ سال دو قایق آمریکایی در خلیج فارس توقیف شدند که هزاران دلار ارزش تجهیزات آن‌ها بود. وقتی دستگیر شدند گریه و التماس می‌کردند.

وی ادامه داد: وقتی جوانان ما دست داعشی‌ها می‌افتادند و توسط آن‌ها به شهادت می‌رسیدند خم به ابرو نمی‌آوردند، اما هنگام اسارت شهید حججی وی آن‌ها را در حسرت قطره اشکی باقی می‌گذارد و خم به ابرو نمی‌آورد.

وی اظهار داشت: دشمن می‌خواست تهران را به آشوب بکشد، اما امثال شهید حدادیان‌ها وارد میدان شدند و جلوی نقشه‌های شوم دشمن را گرفتند. در آن واقعه خیلی از اراذل و اوباش سعی کردند، شهر را به آشوب بکشند، اما این جوانان نگذاشتند و جلوی این تحرکات را گرفتند.

سردار یزدی با بیان اینکه جوانان با از خودگذشتگی راه شهدا را ادامه دادند، گفت: ما امروز در شرایط بسیار سختی هستیم. کسانی که دم از حقوق کودک می‌زنند، خودشان به عربستان چراغ سبز می‌دهند تا کودکان یمنی را به قتل برسانند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: دشمن برای اینکه مقابل ما بایستد از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند و به هیچ معاهده بین‌المللی پایبند نمی‌ماند. به زودی کشور به دست جوانانی خواهد افتاد که به تعبیر رهبر انقلاب بهتر از جوانان اول انقلاب هستند و بدانید مشکلات کشور بدست جوانان و خود مردم قابل حل شدن است.