به گزارش پارس نیوز، 

مهرداد حسنی کارگردان فیلم کوتاه درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: چندی پیش فیلم کوتاهی با عنوان «سِرِلاک» را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به دبیرخانه این رویداد ارسال کردم که به بخش داستانی این جشنواره راه پیدا کرد از همین رو باید بگویم بخش‌هایی از این فیلم کوتاه ۱۸ دقیقه‌ای در تهران و بخش دیگری بنا به مقتضیات فیلمنامه در اصفهان فیلمبرداری شد.

وی افزود: این فیلم داستان زندگی برادری را روایت می‌کند که می‌خواهد فرزند خواهرش را از او بگیرد و فیلم به کشمکش این ۲ می‌پردازد. البته پیش از این هم اکثر فیلم‌های کوتاه من با محوریت کودکان بوده و «سرلاک» هم در ادامه همان فیلم‌هاست. امیدوارم این فیلم در جشنواره دیده شود و مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

این کارگردان با بیان اینکه تهیه‌کنندگی اکثر فیلم‌هایش را انجمن سینمای جوانان ایران بر عهده داشته و در این فیلم هم سعید نجاتی و این انجمن به صورت مشترک تهیه‌کنندگی را بر عهده داشته‌اند، اظهار کرد: فیلم ۱۵ دقیقه «کِچ» را که به معنی دختر در زبان کردی است هم برای حضور در بخش کتاب فیلم این جشنواره ارسال کرده‌ام که این اثر حدود سه سال پیش ساخته شده و درباره پرستاری در منطقه جنگی سوریه است که برای نجات یک دختربچه تلاش می‌کند.

حسنی با اشاره به اینکه حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران همیشه برای کارگردانان این عرصه یک هدف بوده است، عنوان کرد: بچه‌های فیلم کوتاه همیشه وقتی فیلم کوتاهی می‌سازند، دوست دارند آن را در این جشنواره به نمایش بگذارند چراکه این رویداد در روند کاری و جهت‌دهی ذهنی آن‌ها موثر بوده است.

وی در پایان گفت: برخلاف جشنواره‌های دیگر که وقتی اثری موفقیت‌هایی در آنها کسب می‌کند از سال آینده فیلم‌های مشابه آن ساخته می‌شود و به تعبیری داوران آن جشنواره‌ها خط فکری فیلمسازان را مشخص می‌کنند، جشنواره فیلم کوتاه تهران این گونه نیست و هر سال فیلمسازان را غافلگیر می‌کند. شاید این موضوع به این دلیل است که هر سال هیات داوران این جشنواره تغییر می‌کند.