به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه عربی زبان هاآرتص نوشت: اسرائیل طی پنج سال اخیر به چهار کشور عربی و هم چنین پاکستان تجهیزات امنیتی فروخته است.

این روزنامه با استناد به گزارش دولت انگلیس در خصوص صادرات سلاح و تجهیزات امنیتی نوشت: مصر، الجزایر، امارات و مراکش از اسرائیل تجهیزات خریداری می کنند.

بر اساس منابع ذکر شده، سیستم های رادار، سامانه های جنگ الکترونیک، صفحه های مانیتور هواپیما، لوازم یدکی جنگنده ها، لوازم یدکی موتورهای هواپیماها، تجهیزات هواپیمایی آموزشی و لوازم دیگر شامل این تجهیزات می شود.

منابع مذکور اعلام کرده بودند، رژیم صهیونیستی در بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ جنگنده، سیستم های رادار، دوربین های دید در شب به این کشورها فروخته است.

از سوی دیگر، احمد محمد علی، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر اطلاعات منتشر شده در گزارش وزارت دفاع انگلیس و هم چنین روزنامه هاآرتص در خصوص اینکه مصر در کنار امارات، مراکش، الجزایر و پاکستان سلاح های جنگی و پیشرفته از رژیم صهیونیستی تحویل گرفته است، تکذیب کرد.

وی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: نیروهای مسلح مصر به ضوابط محکمی پایبند هستند و برنامه های تسلیحاتی خود را بر مبنای آن اجرا می کنند.

احمد محمد علی از همگان خواست تا در خصوص تدابیری که نهاد نظامی مصر برای تامین سلاح اتخاذ می کند، اطمینان داشته باشند و از انتشار اطلاعات نادرست اجتناب کنند چرا که این اطلاعات درصدد لطمه زدن به امنیت و ثبات نیروهای مسلح مصر است.