به گزارش پارس نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در گفت‌‌وگو با خبرنگاران درباره به تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، اظهار کرد: طبق تقاضای اقای لاریجانی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی که مدتی پیش کلید خورده بود، این موضوع از دستور هفتگی کار مجلس خارج شد.

وی افزود: طبق آیین نامه رئیس مجلس فاقد چنین اختیاری است و یکی از محورهای اصلی طرح استیضاح لاریجانی نیز جلوگیری از تحقیق و تفحص مجلس از بانک مرکزی  و موارد این چنینی بود.

گفتنی است؛ احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس هم طی گفت‌وگویی به خبرنگاران گفت که هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اقتصادی در به جریان انداختن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کم‌لطفی بسیاری می‌کنند و متاسفانه بانک مرکزی لابی قوی در مجلس شورای اسلامی دارد و همین امر باعث شده تا تحقیق و تفحص از این نهاد به تاخیر بیافتد.

شایان ذکر است؛ چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در زمان تصدی سیف در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و بر همین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را در جلسه این کمیسیون مصوب کرد، اما با گذشت بیش از 4 ماه از زمان تصویب این موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی هنوز به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرده است.