به گزارش پارس نیوز، احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره به تاخیر افتادن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، اظهار کرد: معتقدم که هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون اقتصادی در زمینه به جریان انداختن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی کم‌لطفی بسیاری می‌کنند.

وی افزود: طبق آیین‌نامه هیات رئیسه باید در زمان مشخصی موضوع تحقیق تفحص را به کمیسیون بفرستد تا روال قانونی این امر انجام شود.

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: متاسفانه بانک مرکزی لابی قوی در مجلس شورای اسلامی دارد و همین امر باعث شده تا تحقیق و تفحص از این نهاد به تاخیر بیافتد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: معتقدم که دولت و مجلس باید از تحقیق و تفحص‌ها استقبال کنند، چرا که این امر بسیاری از تهمت زنی‌ها و دروغ گویی‌ها در جامعه را از بین برده و و حقیقت اصلی را اطلاع مردم می‌رساند.

وی ادامه دارد: بسیار متعجبم که چرا بانک مرکزی تلاش می‌کنند تا به هر نحوی که شده مورد تحقیق و تفحص قرار نگیرد!

گفتنی است،  چندی پیش طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در زمان تصدی سیف در کمیسیون اقتصادی تصویب شد و بر همین اساس کمیسیون اقتصادی مجلس، تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را در جلسه  این کمیسیون مصوب کرد، اما با گذشت بیش از 4 ماه از زمان تصویب این موضوع تحقیق و تفحص از بانک مرکزی هنوز به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرده است.