به گزارش پارس نیوز، 

سید محمد‌جواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، در تشریح آخرین وضعیت طرح تحقیق وتفحص از مجلس، اظهار داشت: طرح تفحص از مجلس برای رسیدگی و بررسی از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارجاع شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش مجلس: طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیته اجتماعی دولت تصویب شد

وی افزود: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه پس از بررسی طرح طی جلسه‌ای به متقاضیان تفحص عنوان کردند که این طرح کلی بوده و سوالات متعددی در آن مطرح شده است. همچنین آنها مطرح کردند که با توجه به اینکه طرح دوره زمانی مجلس ششم تاکنون را در بر‌می‌گیرد و کمیسیون مدارک 10 سال گذشته را در اختیار ندارد و به همین دلیل طرح را بلا‌تکلیف گذاشتند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه کمیسیون برنامه و بودجه بررسی این طرح را مسکوت گذاشته‌ است  و دیگر جلسه‌ای در این زمینه تشکیل ندادند، ادامه داد:کمیسیون باید قرارداد‌های پیمانکاری که یکی از محورهای تفحص بود را در اختیار متقاضیان قرار می‌داد که این کار را نکرد.

ابطحی با بیان اینکه هیئت رئیسه و کمیسیون برنامه با تاخیر در بررسی طرح تفحص از مجلس از آئین‌نامه داخلی مجلس عدول کردند، تصریح کرد: حدود 30 نماینده این تفحص را امضا کردند که در حال رایزنی برای در دستورکار قرار گرفتن آن هستند اما تاکنون پاسخ درستی در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در توضیح محورهای طرح تفحص از مجلس، گفت: سفرهای خارجی نمایندگان، انعقاد قرارداد با پیمانکارها، همچنین انتصابات و استخدام‌ها در مجلس، خبرگزاری خانه ملت و مرکز پژوهش‌های مجلس از جمله محورهای این تفحص است.