به گزارش پارس نیوز، 

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به کاهش قیمت دلار بیان داشت: علت اصای سرازیر شدن نقدینگی سرگردان در جامعه به بازار ارز را دخالت‌های دولت در این بازار می‌دانیم. طبق قانون دولت تنها باید کالا‌های اساسی مورد نیاز خود را تهیه کند و به مسائل دیگر ورود نکند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: دولت با دخالت در بازار ارز افزایش قیمت را رقم زد، از آن روزی که دولت از بازار کنار کشید شاهد بودیم که نرخ ارز در مسیر درستی هدایت شد و اگر در همین مسیر بمانیم به عدد واقعی مدنظر می‌رسد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص نرخ واقعی دلار توضیح داد: در همه دولت‌ها قیمت ارز افزایش منطقی داشته است، در دولت هاشمی افزایش ۴ برابری، در دولت خاتمی افزایش ۲.۷ برابری و در دولت احمدی نژاد دلار با جهش ۳ و نیم برابری روبه رو بوده است.

وی با توجه به روند افزایش دلار در دولت‌های گذشته گفت: با این حساب افزایش سه برابری نرخ دلار، از آنجایی که روحانی دولت را با دلار ۳ هزارتومانی تحویل گرفته است، به نظر می‌رسد نرخ دلار بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان منطقی باشد.

لاهوتی در ادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پایدار بودن کاهش قیمت دلار، بیان داشت: قطعا این روند کاهشی پایدار خواهد بود و مجددافزایش قیمت رخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات تاکیدکرد: از آنجایی که نقدینگی سرگردان بازار ارز را به اینجا کشانده است، انتظار می‌رود با خروج نقدینگی ازاین بازار دولت از عهده مدیریت نقدینگی به وجود آمده جدید بر آید و بازار سالم و درستی برای جذب آن معرفی کند.