به گزارش پارس نیوز، 

 حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دومین کنفرانس روسای مجالس شش کشور که صبح امروز با هدف مقابله با تروریسم در تهران برگزار شد، گفت: در وهله اول باید مشخص شود که ریشه تروریسم در کجا وجود دارد و قربانیان اصلی ان کجا هستند.

وی ادامه داد: غالب کسانی که تروریسم را در منطقه پرورش می‌دهند، خارج از این منطقه هستند و اغلب قربانیان آن از کشور‌های منطقه هستند.

فلاحت پیشه با تاکید بر ضرورت رسیدن به تعاریف مشترک و جرم انگاری در در مقابل مقررات بین المللی و نگاهی همراه با تحفط به CFT گفت: با توجه به تهدید‌های نوین تروریستی مثل قاچاق انسان باید تجارب کشور‌ها در این موارد خاص هم دریافت شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ضرورت دارد یک پلتفرم یا چارچوب مشترکی برای مبارزه با تروریسم وجود داشته باشد، ادامه داد: همچنین در حوزه آموزش و کار فرهنگی باید پیشنهادات عملی خود را به یکدیگر ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر ضرورت توجه به کودکان و زنان و جوانان که قربانیان اصلی تروریسم هستند، گفت: از سوی دیگر همه باید بر این باور باشند که دین از تروریسم جداست و ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام مخالف تروریسم هستند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه امنیت زیرساخت توسعه است و مهمترین مانع در این رابطه تروریسم است اظهار کرد: همچنین لازم است بین کشور‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هم همکاری‌های بیشتری صورت گیرد چراکه اقتصاد اثر عملی بر همکاری روی موضوعات دیگر، چون مبارزه با تروریسم دارد.

وی افزود: همچنین لازم است یک بانک اطلاعاتی مشترک جهت بررسی موافقت‌نامه‌های موجود بین کشور‌ها درباره تروریسم ایجاد شود تا تبادل اسناد در همکاری‌ها صورت گیرد.