به گزارش پارس نیوز، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس ۶ کشور که با هدف مقابله با تروریسم در تهران برگزار شد، گفت: این اجلاس همانطور که از اسمش پیداست بخش مبارزه با تروریسم و ارتباطات منطقه‌ای را در دستور کار دارد.

وی افزود: در این اجلاس قرار است در حوزه مبارزه با تروریسم، پارلمان‌ها اقدام به قانون‌گذاری‌های قوی‌تر و موثرتر کرده و همچنین دولت‌ها را ملزم کنند تا مراکز ملی مبارزه با تروریسم را در کشور‌های عضو، فعالانه و منسجم‌تر عمل کنند.

امیر عبداللهیان بیان کرد: همچنین قرار است، در حوزه ارتباطات منطقه‌ای و در راستای توسعه رفاه اجتماعی و اقتصادی این اجلاس توصیه‌هایی را داشته باشد و دولت‌ها هم در حوزه اجرا بتوانند اقداماتی را در حوزه توسعه و توسعه پایدار انجام دهند تا از این مسیر مبارزه با چالش تروریسم مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با اشاره به رفتار دوگانه آمریکایی‌ها در موضوع مبارزه با تروریسم هم تصریح کرد: ترامپ تلاش زیادی را برای اعمال سیاست ایران هراسی و انزوای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند و این اجلاس پیام دیگری دارد مبنی براینکه ایران به طور فعال با همه دنیا از جمله با کشور‌های منطقه و به ویژه با همسا‌یگان تعامل می‌کند.

وی اظهار کرد: البته بحث مواد مخدر، فضای سایبری و توجه به موضوع مبارزه با تروریسم و تاثیراتی که قاچاق مواد مخدر و استفاده از فضای سایبری توسط تروریست‌ها وجود دارد از دیگر مسائل این اجلاس است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ما در بیانیه پایانی اجلاس که شب گذشته جلسه‌ای درباره آن برگزار شد و توافقات خوبی هم داشتیم که نکته مهم آن این است که در حوزه مبارزه با تروریسم و همکاری‌های منطقه‌ای، پارلمان‌ها موظف می‌شوند که دولت‌ها را ملزم کنند به اینکه دستگاه‌های امنیتی و مراکز ملی مبارزه با تروریسم در کشور‌ها فعالانه، رویکرد نوین مسئله مبارزه با چالش تروریسم را ریشه یابی و آن را مورد پیگیری قرار دهند.