به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر دست‌نوشته‌ی رهبر انقلاب را که حاوی نکات مهمی درباره‌ی وظایف جامعه‌ی هنری در قبال جنگ نرم همه‌جانبه‌ی دشمن علیه کشورمان است، برای استفاده‌ی عموم جامعه‌ی هنرمندان منتشر می‌کند.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

آنچه در نظر بود در دیدار دیشب با حضرات بازیگران و کارگردانان و تهیّه‌کنندگان سیما گفته شود و به‌خاطر تمام شدن وقت گفته نشد:

جنگ نرم همه‌جانبه‌ی دشمن، امروز قابل انکار نیست.

با این‌حال، برخی آن را انکار میکنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است.

در این جنگ، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلّح در جنگ سختند.

برخی بی‌تفاوت از برابر این حادثه‌ی ملّی میگذرند، برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک میکنند؛ آنها مسئولیّت‌ناپذیر و اینها دشمن‌شیفته‌اند. در مقایسه با نیروهای مسلّح در جنگ سخت، میتوان گناه این دو دسته را تشخیص داد.

امروز در کشور بحمدالله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته‌اند؛ این باید روزبه‌روز افزایش یابد.

دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، از خانواده‌ی ایرانی، از حرکت باشکوه ملّت ایران و ... فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنر باید میدان‌دار باشد.

جایگاه فیلم و سریال در این میان بسیار برجسته است.

در سریال‌ها به مسائل ملّی بپردازید؛ از شهدای عزیز، از دفاع مقدّس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه‌های ایمانیِ ملّت و مظاهر آن، از ایستادگی‌شان در برابر ابرجنایت‌کاران و مفسدان عالم، از راه‌پیمایی اربعین و و و ... بگویید؛ عظمت و استقلال و شجاعت و ظرفیّتهای علمی و عملی این ملّت را با زبان هنر بیان کنید.

پرداخت درست و هنرمندانه‌ی این موضوعات بسی جذّاب و پُرمخاطب است، هم در داخل کشور و هم در دیگر کشورها و ملّتها.

سخنان شما دیشب نشان داد که شما هم عیناً همین دغدغه را دارید، موفّق و مؤیّد باشید ان‌شاءالله.

۹۷/۸/۲۵