به گزارش پارس نیوز، 

 

محمدجواد جمالی با تاکید بر ضرورت تسریع در حل مشکلات معیشتی مردم با همکاری دولت و مجلس، اظهار داشت: متاسفانه گاهی اوقات مسائل سیاسی در اولویت قرار گرفتن طرح‌ها و لوایح در مجلس نقش دارد و موید این مسئله، طرح استفساریه مستثنی‌شدن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود که سریعا در دستور کار مجلس قرار گرفت و زمانی هم که فوریت آن رأی نیاورد، باز بحث خاتمه پیدا نکرد و جهت بررسی مجدد به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

وی با اشاره به ضعف آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: برخی مواقع طرح‌ها و لوایح مهم و حیاتی آنقدر در نوبت بررسی در صحن علنی قرار می‌گیرند که زمانی که به صحن می‌آیند، مطابقت چندانی با مسائل روز کشور ندارند.

نماینده مردم فسا در مجلس با تاکید بر ضرورت همکاری قوا برای حل مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: اگر نمایندگان و معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها با یکدیگر ارتباطات موثرتری داشته باشند، طرح‌ها و لوایح مهم سریع‌تر در دستورکار مجلس قرار می‌گیرند.

جمالی با اشاره به اینکه سران قوا دیدارهای متعددی با یکدیگر دارند و فرصت خوبی است تا در این زمینه با یکدیگر گفتگو کنند، اظهار داشت: برای مثال ممکن است قوه قضائیه به قوانین جدیدی برای مقابله با اخلالگران اقتصادی نیاز داشته باشد و باید در جلسات سران قوا رایزنی‌هایی برای ضرورت از بین بردن این خلأهای قانونی صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در شرایط فعلی که مردم مشکلات معیشتی دارند، باید تمام بحث‌های مجلس روی حل مسائل اقتصادی و مشکلات ارزی و  بانکی متمرکز شود که مستلزم این مسئله آن است که بین طرح‌ها و لوایح موجود، اولویت‌بندی صورت گیرد.