به گزارش پارس ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین مظفر، نماینده مجلس شورای اسلامی و سید مسعود میرکاظمی، فعال سیاسی و وزیر اسبق نفت با حضور در برنامه گفتگوی ویژه شب گذشته، راه های تحقق حماسه سیاسی را بررسی کردند.

حسین مظفر در پاسخ به سوال اول مجری برنامه که از وی پرسید به نظر شما مشارکت مردم در انتخابات چرا با محور اقتدار و امنیت ملی گره خورده است، اظهار داشت: امروز انتخابات مسئله مهمی بوده و با توجه به روندی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طی کرده ایم ضرورت توجه به انتخابات بیشتر از مقاطع دیگر است.

وی با توجه به این که چه ویژگی و رویکردی در ایران به وجود آمده که غرب را به وحشت انداخته تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری در نظام و حضور مردم به معنای واقعی مردم سالاری در ایران است و این یکی از افتخارات کشورمان بوده که همسو با سیاست های غرب رفتار نکرده ایم و دنباله رو آن ها نبوده ایم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غرب با اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورمان به دنبال فلج کردن شرایط اقتصادی و کاهش رشد اقتصادی ما بوده تا به طبع آن رفاه و اشتغال در کشور کم شود و مردم به سمت نظام دیگری بروند، این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران توسط توده های مردمی شکل گرفت که ریشه های نهال انقلاب هستند و آن را ارتقا دادند.

وی بیان کرد: با مشارکت مردم در انتخابات که نمادی از مقاومت و پایداری به ارزش ها و انقلابمان است آمریکا و غرب مأیوس و ناامید خواهند شد.

مظفر در پاسخ به سوال دیگر مجری برنامه مبنی براینکه میزان نگاهی که سیاستمداران، رسانه ها و تحلیلگران به انتخابات ایران دارند بسیار بیشتر از سایر کشورهاست، اظهار داشت: امروزه اقتدار ملی همانند گذشته با سخت افزارهای نظامی رقم نخورده، بلکه نیروی انسانی و ملت ها هستند که اقتدار ملی را رقم می زنند.

وی ادامه داد: افتخار کشور ما این است که اقتدار ملی ما به وسیله هوشیاری و مقاومت مردم در برابر تهدیدها و تحریم ها و تجلی و تبلور یک ملت در صحنه تداوم می یابد.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تفاوت ما با کشورهای دیگر در آرمان های جمهوری اسلامی ایران است که متناسب با فطرت و اخلاق و کرامت انسان ها بوده، به طوری که نظام بین الملل را هوادار خودش کرده و با سلطه جویی و استیلا و کدخدایی دنیا مقابله می کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فراملی و مادر به لحاظ پیام و تاثیرگذاری که در دنیا داشته تلقی شده و توانسته لرزه براندام سلطه گران بیندازد و از مرزهای جغرافیایی فراتر رود، لذا طبیعی است کشوری که توانسته اقتدار پوشالی آمریکا را فرو بریزد موجب هراس غرب شود و بنا بر این نوع نگاه غرب به این کشور با سایر کشورها فرق کند.

در ادامه برنامه، مسعود میرکاظمی در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی براین که نظام یا حکومتی که با رای مردم برآمده در قبال موضوعات منطقه ای و بین المللی چه ویژگی هایی دارد، اظهار داشت: در مسئولیت هایی که بنده در مجالس دوجانبه و چندجانبه در برخی کشورها داشته ام برخی از کشورها به ندرت مطالبی در راستای منافع ملی خود مطرح می کردند و آن چیزی که به مردمشان ارائه می دادند در راستای سیاست های آمریکا و غرب بود.

وی ادامه داد: اگر ایران در تولید علم و دانش و فناوری پیشرفت داشته به دلیل این است که دنباله روی بلوک شرق و غرب نبوده و همسو با سیاست های آمریکا رفتار نکرده است.

میرکاظمی افزود: وقتی که فرهنگ، دین و انقلاب ما وارد این حوزه ها شود تحولات چشمگیری را شاهد خواهیم بود و برخلاف برخی کشورها از جمله مصر فقط به مدرنیزاسیون داخلی توجه نخواهیم داشت.

مظفر در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه بین نظام مردم سالاری دینی و نظام لیبرال دموکراسی چه تفاوتی وجود دارد، اظهار داشت: به حول و قوه الهی، نظام جمهوری اسلامی ایران یک فرهنگ و تمدن نوین و یک قطب مهم در دنیا تلقی می شود، به صورتی که در نظام بین الملل یارگیری می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دموکراسی در دنیای غرب به عنوان یک حق انسانی تلقی شده و بر اساس اومانیسم، سلیقه و پسند انسان ملاک قرار گرفته، در صورتی که مردم سالاری دینی یعنی حضور و مشارکت مردم در انتخابات هم یک حق و هم یک تکلیف است و به عنوان یک واجب و تکلیف تلقی می شود و ۲ رکن اسلامیت و جمهوریت تامین کننده مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: دیانت ما با سیاست تلفیق دارد و رسیدن به هدف را با هر شیوه و بداخلاقی دنبال نمی کند. این نظام دوام و بقا دارد و مردم در آن در مقابل دشمنان استقامت و مقاومت می کنند.

میرکاظمی در پاسخ به این سوال که مردم، نامزدها و مجریان انتخابات که سه رکن اساسی این عرصه هستند، برای تحقق حماسه سیاسی چه باید بکنند، اظهار داشت: شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد در یک روند به این صورت مطرح شده است، چرا که طی سال های گذشته شعارهای همت مضاعف، کار مضاعف، جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حمایت از تولید ملی نیز مطرح شده بود.

وی ادامه داد: شعارهای مطرح شده متناسب با سخت گیری های طرف مقابل و محیط پیرامونی ما، شرایط منطقه ای و بین المللی و داخلی کشور تعیین می شود.

این فعال سیاسی افزود: امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، چرا که دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال این هستند که با فشارهای مضاعف و به قول خودشان تدابیر هوشمندانه، نظام و انقلاب ما را فلج کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

میرکاظمی تصریح کرد: آیا واقعا آنها نگران مسئله هسته ای ایران هستند؟ ایران که بمب هسته ای ندارد. حتی بسیاری از کشورهای پیرامون بمب هسته ای دارند، اما غرب کاری با آنها ندارد، پس نگرانی آنها از ایران عمدتا به خاطر حضور مردمی است که دلبسته نظام و انقلاب خود هستند و بر اساس حکمت الهی انقلاب و تکلیف حرکت می کنند.

وی ادامه داد: ملت ایران احساس تکلیف می کنند که انقلاب را باید حفظ کنند و احساس می کنند که ماموریت بین المللی در این زمینه دارند و باید تلاش کنند ارزش ها را حفظ کنند، چرا که هزینه های زیادی در این راه پرداخت کرده اند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: امروز جای تردید نیست و حضور مردم به عنوان پشتوانه اساسی باید در کنار انتخابات قرار گیرد تا باعث نشان دادن این نماد بزرگ ملی شود که ملت ایران پای بند به اصول و ارزش ها هستند و حتی اگر راه نجات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را می خواهند، در این مسیر باید حرکت کنند و مسیر دیگری وجود ندارد.

میرکاظمی اظهار داشت: مسئولان بزرگ باید قدم های بزرگی در حوزه های مختلف برای این ملت بردارند، چرا که اگر دشمن حس کند که نظام متزلزل است، درصدد این برمی آید که فشارها را بیشتر کند، لذا نباید با بی تدبیری و سهل انگاری کار را سخت تر کنیم و باید مراقب باشیم که از این پیچ تاریخی نیز به خوبی عبور کنیم.

وی اظهار داشت: ما در حوزه های علمی دستاوردهای خوبی داریم و دشمنی غرب با ما به خاطر منافع خود و مقابله با نظام و دورکردن مردم از نظام و انقلاب است، لذا راه قوی و مثبت در این است که آنها از ناامید کردن مردم دلسرد شوند.

این فعال سیاسی ادامه داد: آنها حتی دیگر قدرت تهدید حمله نظامی به ایران را ندارند و این تحریم های اقتصادی چندین سال است که علیه ایران اعمال می شود، اما نتوانستند کاری انجام دهند.

میرکاظمی اظهار داشت: کشوری که توانسته تمام دسیسه ها و فتنه ها را به خوبی پشت سر بگذارد، امروز به نقطه ای رسیده که زمان ثمر دادن است و دشمن این را می داند. راه مقابله با این مقاومت ایران تزلزل و تردید است و دشمنان راهی جز تردید ملت ایران برای نفوذ در این کشور ندارند، چرا که استعمار هیچ وقت نمی تواند برگردد، مگر اینکه مردم از انقلاب جدا شوند.

وی افزود: حماسه اقتصادی نیز با توجه به مشکلات اقتصادی و فشارهای بین المللی که امروز وجود دارد، مطرح شده است و مقابله جدی با این شرایط با وجود نظام استوار، مردم سالار، معتقد به پیشرفت و عدالت، معتقد به اعتقادات مذهبی و منطبق بر فرمایشات مقام معظم رهبری امکانپذیر خواهد بود، لذا باید تلاش کنیم این ویژگی ها را در کشور تقویت کنیم.

میرکاظمی ادامه داد: با گفتار و رفتارهای مناسب باید از ایجاد تزلزل در کشور پرهیز کرد، چرا که فشار و خصومت غرب با مشاهده این تزلزل بیشتر و جدی تر خواهد شد.

این خبر در حال تکمیل است…