به گزارش پارس نیوز، 

ظریف که به منظور شرکت در اجلاس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای به رم سفر کرده است، ساعتی پیش پس از دیدار با همتای ایتالیایی در محل وزارت خارجه در رم به ایرنا گفت: «مذاکره بسیار خوبی داشتیم، ما در باره همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام و در باره موضوع ساز و کار مالی اتحادیه اروپا و اینکه چگونه می توان این کار را هم در بحث دو جانبه و هم چند جانبه به پیش برد، گفت و گو گردیم». 

وی افزود: در این دیدار همچنین در باره روابط اقتصادی دوجانبه و روش های استفاده از همکاری های میان بخش خصوصی مخصوصا همکاری میان شرکت های متوسط و کوچک ایران و ایتالیا صحبت شد که بتوانند برغم تحریک های غیر قانونی آمریکا این همکاری ها را ادامه دهند. 

ظریف اظهار داشت: در زمینه همکاری های فرهنگی، سیاسی و همکاری برای مقابله با بلایای طبیعی و همکاری های علمی میان دو کشور نیز تبادل نظر خوبی صورت گرفت. 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در این دیدار همچنین در باره مسایل منطقه، در باره یمن، سوریه و موضوع لیبی که دولت ایتالیا یکی از فعال ترین کشورها در این زمینه است، صحبت شد و ایشان توضیحاتی را در باره اجلاس 'پالرمو' دادند و در مجموع فکر می کنم که ایران بتواند همکاری خوبی در آینده در حوزه های مختلف دو جانبه، چند جانبه و منطقه ای با ایتالیا داشته باشد. 

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار برجام را باعث تقویت صلح و امنیت بین المللی خواند و بر تلاش همه جانبه کشورش برای کمک به حفظ آن در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد. 

وزیر خارجه کشورمان که شب گذشته وارد رم شده است قرار است در این سفر دو روزه همچنین با 'روبرتو فیکو' رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار کند. وی همچنین با ایرانیان مقیم ایتالیا دیدار کرده و بعد از ظهر امروز نیز در یک نشست اقتصادی شرکت می کند. 

ظریف قرار است عصر امروز در کنفرانس بین المللی گفت و گوهای مدیترانه ای و خاورمیانه ای که نمایندگانی از 56 کشور جهان در آن حضور می یابد، سخنرانی کند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سال گذشته نیز در آن کنفرانس که سومین کنفرانس سالانه گفت و گوهای مدیترانه ای بود، شرکت و سخنرانی کرد.