به گزارش پارس نیوز، 

آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم سالگرد آیت‌الله بهاءالدینی که امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: آیت‌الله بهاءالدینی عالم عارف، فقیه، اسوه اخلاق و مظهر زهد و حقیقت ایمان بودند.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند متعال در خلقت از صفت حسن خود بهره برده و نظام احسنی ایجاد کرده است افزود: آفریده‌های خدا جلوه‌‌های حکمت و قدرت و رحمت خدا هستند.

وی تصریح کرد: انسان در زندگی خود با گرفتاری‌ها و خطراتی مانند نفس اماره و شهوت‌های حیوانی روبه‌رو می‌شود و خطر این نفس اماره حتی از حیله‌های شیطان نیز قوی‌تر است.

صدیقی با تأکید بر اینکه گرفتار نفس اماره شدن زمینه‌ساز سقوط انسان است ابراز کرد: حتی اولیای الهی مانند حضرت یوسف(ع) نیز خود را از نفس اماره در امان نمی‌دیدند و از آن بر حذر بودند.

وی ادامه داد: انسان‌هایی که گرفتار نفس اماره هستند وقتی هوس قدرت، شهوت و جاذبه‌های دنیوی به آن‌ها روی می‌آورند دیگر آینده‌نگری را فراموش کرده و مرگ و ابدیت را از یاد می‌برند.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان نفس اماره یک اهرم فشار قوی است کرد: خداوند متعال برای مقابله با این نفس فطرت انسان را علاقه‌مند به دین کرده و در وجود انسان جاذبه‌ای به‌سوی خود ایجاد کرده است.

 صدیقی بیان کرد: از دیگر راه‌های مقابله با نفس اماره الهامات الهی و عقل است، عقل چراغی است که انسان‌ را از تاریکی جهالت‌ نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکا خداوند در قرآن کریم بر این مسئله تأکید می‌کند که عالمان و مؤمنان با جاهلان و فاسقان مساوی و هم‌رتبه نیستند افزود: کسانی که عالم و مؤمن و هدایت‌ شده هستند قابل‌مقایسه با افراد جاهل و فاسق و سازشگر نیستند.

امام‌ جمعه موقت تهران عنوان کرد: امروزه برخی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در میان حوزه‌ها و مردم بوده و مسئله روحانیت حکومتی و غیرحکومتی را مطرح می‌کنند، اما این مسئله بر همه واضح و مبرهن است که تمام علما و مراجع همواره همراه و یاور انقلاب اسلامی و ایجاد نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند.

صدیقی با بیان اینکه عقل و نفس لوامه هدایت‌کنندگان درونی هستند که خداوند متعال در وجود انسان‌ها قرار داده است، اظهار داشت: پیامبران و اولیای الهی هدایت‌گران بیرونی هستند که مردم را از ظلمات جهالت‌ها نجات می‌دهند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: پیامبران و همه اولیای الهی نیز همگی بر سر سفره کرامت اهل‌بیت(ع) نشسته و با نور هدایت آن‌ها تعالی‌یافته‌اند و نور هدایت ایشان است که سفره نورانی علم و رهایی از جهالت را برای مردم گسترده است.

وی تصریح کرد: در زمان غیبت نیز علمای امت راهنما و مرشد مردم برای عمل به اسلام هستند و مسیر تبعیت از رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را برای مردم تبیین می‌کنند.

صدیقی ابراز کرد: آیت‌الله بهاءالدینی از علمای هدایت یافته‌ای بود که مسیر هدایت را برای مردم هموار می‌کرد و درگذشت ایشان ضایعه بسیار بزرگی بود.

امام‌جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروزه برخی ظاهر اسلام را قبول دارند اما هیچ غیرتی بر روی دین الهی نداشته و قبله خود را ظالمان، مستکبران و کاخ سفید قرار داده‌اند و برای کسانی که جان خود را در راه دفاع از اسلام فدا می‌کنند ارزش قائل نیستند.

صدیقی به تشریح مقامات معنوی آیت‌الله بهاءالدینی پرداخت و بیان کرد: آیت‌الله بهاءالدینی عالم، عارف و زاهدی والامقام و عالم به باطن انسان‌ها و اهل یقین بود، این عالم بزرگوار در بالاترین مقام تواضع قرار داشت و از کبر و غرور به‌شدت خودداری می‌کرد‌.

وی افزود: ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی میان علما و بزرگان حوزه و حوزویان امر ناشایستی است که سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود و باید از شکاف و اختلاف در حوزه جلوگیری شود.