به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز چهارشنبه 23 آبان ماه در پیامی در نکوداشت مقام علمی و اخلاقی علامه محمد تقی جعفری با اشاره به دانش، فضیلت و اخلاق این فیلسوف ارجمند و والامقام تاکید کرد: نسل معاصر مسلمان و ایرانی این توفیق را داشته که در آشنایی با اندیشه، رفتار و شیوه زیست علمی آن اندیشمند زمان شناس تصویری جذاب و زیبا از اسلام و عالم مسلمان به خاطره ها بسپارد.

متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بزرگداشت نام و یاد علامه محمد تقی جعفری نکوداشت مقام دانش، فضیلت و اخلاق است. نسل معاصر مسلمان و ایرانی این توفیق را داشته که در آشنایی با اندیشه، رفتار و شیوه زیست علمی آن اندیشمند زمان شناس تصویری جذاب و زیبا از اسلام و عالم مسلمان به خاطره ها بسپارد.

او فیلسوفی ارجمند و والامقام و مورد قبول اندیشمندان بود، اما فرصت وعظ و خطابه و نشست و برخاست با مردم عادی را هم از دست نمی داد. هم حوزوی بود و هم دانشگاهی. از چنان وسعت نظر، فراخی اندیشه و بینش برخوردار بود که هیچ گروه و صنفی از لذت دیدار، مصاحبت و بهره گیری از دانشش محروم نبود.

علامه جعفری مروج دین با کردار پسندیده و فروتنانه و مبلغ دانش با وارستگی و شکیبایی بود، به این سبب جا دارد که نهادهای آموزشی، علمی و فرهنگی با معرفی آثار برجسته و سلوک اخلاقی او در توسعه دین و دانش و اخلاق گام هایی موثر بردارند.

از برگزارکنندگان این همایش ارزشمند تشکر می کنم و امیدوارم دانشگاه ها، حوزه ها و مراکز پژوهشی و فرهنگی کشور با اهتمام به اقداماتی از این دست در ارتقای سرمایه های فرهنگی و نمادین ایران به جد بکوشند و بنیان های زیست اخلاقی و علمی را در جامعه بیش از پیش تقویت نمایند.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران