به گزارش پارس نیوز، 

محمدجواد ابطحی با اشاره به طولانی شدن اجرای مکانیزم مالی اروپا، اظهار داشت: چندی پیش ظریف و عراقچی به مجلس آمدند و بر اساس وعده دیپلمات‌های اروپایی گفتند که پیش از ۱۳ آبان و آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا، راهکار مالی اروپا اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: جای تاسف است که امروز مسئولان وزارت خارجه ما از زمانبر بودن اجرایی شدن این مکانیزم مالی می‌گویند و حتی برخی از آنان صراحتا بیان می‌کنند که مشخص نیست این مکانیزم مالی از چه زمانی اجرا شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از خوش‌بینی مسئولان وزارت خارجه به اروپایی‌ها، تصریح کرد: اروپایی‌ها غلام حلقه به گوش آمریکا هستند و بدون اجازه ترامپ آب هم نمی‌خورند و بر این اساس کاملا مشخص است که می‌خواهند زمان را از ما بگیرند.

ابطحی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی تنها به دنبال تحقق اهداف اقتصادی خودشان هستند و هیچ‌گاه ایران را با آمریکا عوض نمی‌کنند، اظهار داشت: آمریکا از منظر مختلف چون اقتصادی، سیاسی و نظامی بر اروپا سیطره دارد و خیال خامی است اگر تصور کنیم اروپا با ما همراهی می‌کند.

 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه آزموده را آزمودن خطاست، گفت: ما باید از گذشته درس بگیریم و یادمان نرود که سگ زرد برادر شغاله و اروپایی‌ها همواره با آمریکا علیه ایران همراه بوده‌اند.