به گزارش پارس نیوز، 

عضو هیات رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس گفت: آقای ظریف برای ادعای خود درخصوص اینکه مخالفان FATF خود مرتکب پولشویی شده‌اند یک مصداق بیاورند و اگر مسؤولان اجرایی هدف‌شان مبارزه با پولشویی است ما قانون کم نداریم و مشکل اجرای قانون است و این خود انگشت اتهام را به سمت مسؤولان اجرایی نشانه می‌رود.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس، با اشاره به مصاحبه وزیر امور خارجه در رابطه با منتقدان و مخالفان FATF گفت: این حق برای منتقدان و مخالفان FATF که آقای ظریف چنین اظهارنظری درمورد آن کرده است محفوظ است که از نظر حقوقی این موضوع را پیگیری کنند. 

وی افزود: اگر از ناحیه منتقدان و ما نمایندگان موضوعی در رابطه با دولت مطرح می‌شد دهها و صدها شکایت علیه ما انجام می‌شد اما مردم مستحضر هستند امروز نمایندگان مجلس که از نظر قانونی حق اظهارنظر در مسائل مختلف را دارند به شدت مورد شکایت و پرونده‌سازی از ناحیه دستگاه‌های دولتی قرار می‌گیرند. 

عضو هیات رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آقای ظریف که عنوان کرده مخالفان FATF مخالفتشان به این خاطر است که خود مرتکب پولشویی می‌شوند یک نمونه را حداقل در رابطه با نمایندگان مجلس که مدعی هست مرتکب پولشویی شده‌ است اعلام کند و یک مصداق عینی را به عنوان نمونه مطرح کند و گرنه این موضوع بیش از یک تهمت نیست و این حق قانونی ما است که این موضوع را پیگیری کنیم. 

پژمانفر خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که آیا ثمره FATF این است که این آقایان می‌توانند جلوی پولشویی را بگیرند ما مشکلی را که در حوزه پولشویی داریم عدم اراده دستگاه اجرایی در مبارزه با این پدیده است و اگر اراده‌ای برای مبارزه با پولشویی داشته باشند حتما قوانین موجود داخلی می‌تواند در ارتباط با موضوع پولشویی توانایی این را دارد که جلوی این پدیده را بگیرد و ما نقص قانون در این باره نداریم. 

وی افزود: آنچه که تاکنون مانع اجرای قانون در مبارزه با پولشویی شده عدم اراده کسانی است که مجری قانون هستند چرا که اگر مجری و متولی یک موضوعی کاری را انجام نمی‌دهد حتما او در موضوع پولشویی منافعی دارد که اجازه نمی‌دهد مسائل مربوط به این موضوع ابلاغ شود وگرنه اظهارات آقای ظریف چیزی جز تهمت نیست.