به گزارش پارس به نقل از فارس، « ایمن الظواهری» رهبر القاعده برای کم کردن میزان تنش موجود میان گروهک تروریستی جبهه النصره و دولت عراق اسلامی ادغام این دو گروهک تروریستی را لغو کرد.

بعد از گذشت دو ماه از ادغام این دو گروه ظواهری در نامه به فرماندهان جبهه النصره و دولت عراق اسلامی اتحاد این دو گروهک را لغو شده دانست.

پیشتر دولت عراق اسلامی شاخه القاعده در عراق در اقدامی یک جانبه اعلام کرده بود که جبهه النصره امتداد و بخشی از این گروه است و این مسأله به بروز شکاف عمیق در فرماندهی این دو گروه منجر شد.

رهبر القاعده در پیام خود به « ابوبکر البغدادی» سرکرده شاخه القاعده در عراق گفته بود که در اعلام خودسرانه ادغام این دو گروه مرتکب اشتباه شده است و باید پیشتر با رهبری القاعده مشورت می کرده است.

ظواهری افزود: سوریه در حوزه فرماندهی « ابو محمد جولانی» است و البغدادی تنها حاکمیت بر عراق را به عهده دارد.

یکی از عناصر جبهه النصره تأکید کرد که ۷۰ درصد از اعضای این گروه از النصره جدا شده و به دولت عراق اسلامی که در استان ادلب مستقر شده اند پیوسته اند.

پیشتر جبهه النصره که در سوریه دست به اقدامات تروریستی علیه حکومت و مردم این کشور می زند با انتشار فایلی صوتی با رهبر القاعده بیعت کرده بود و تأکید کرده بود که با وجود اینکه این جبهه با رهبر القاعده بیعت کرده اما جزئی از القاعده عراق نیست.