به گزارش پارس نیوز، 

سید کمال خرازی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی که در پاریس به سر می‌برد، به درخواست «اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سابق دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان و سوریه، با وی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس ملاقات کرد. 

در این ملاقات، مسائل افغانستان و بحران‌های غرب آسیا بررسی شد.

اخضر ابراهیمی که عضو مجمع مسئولان سابق سازمان ملل موسوم به ریش سفیدان (The Elders) است، گفت: اعضای این مجمع از اوضاع خاورمیانه و فراموشی مسئله فلسطین نگران‌ هستند.

خرازی نیز اشاره کرد مسئله افغانستان پیچیده شده و آمریکا بعد از 17 سال حضور در آن کشور بر مشکلات امنیتی افغانستان افزوده است، ضمن اینکه با فضاسازی بیشتر برای داعش، فعالیت این گروه تروریستی نیز بر مشکلات افغانستان افزوده است.

 

وی در پاسخ به ابراز نگرانی اخضر ابراهیمی از شکاف شیعه و سنی در عراق و ضرورت اقدامات نزدیک‌سازی آن‌ها، گفت: مردم عراق دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند و متأسفانه تأثیر کمک‌های بعضی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه، بر شکاف مردمی در عراق بسیار بوده؛ با این‌ حال، با درایت مرجعیت و مسئولان عراقی و همچنین گروه‌های مردمی، این دو مذهب اسلامی در عراق بسیار به هم نزدیک شده و به همین جهت، مردم عراق انتخابات موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش فارس، خرازی پیش از این هم سفری به اتریش داشت. وی در مجمع اروپایی در اتریش سخنرانی کرد و با رئیس جمهور پیشین اتریش نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه اسبق ایران همچنین در نشستی با شخصیت‌ها و نخبگان سیاسی اتریش مسائل منطقه و روابط ایران و اروپا را بررسی و تحلیل کرد.