به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با عنوان «تحریم‌های ترامپ ایران را متحد کرد: آمریکا عددی نیست» به بررسی دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان پرداخت.

در گزارش این روزنامه آمده است: با زبانی چالش برانگیز، ایران از بسته جدید تحریم‌ها که از شدیدترین تحریم‌ها به شمار می‌رود، استقبال کرد. در حالی که ایرانی‌ها تأثیر تحریم‌ها بر صنعت نفت را انکار نمی‌کنند اما تحریم‌های جدید سبب یکپارچگی کشور شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: امروز دور دوم تحریم‌های ایران آغاز شد، تحریم‌هایی که به علت آنکه بخش‌های حیاتی اقتصاد را هدف قرار داده، در ظاهر از شدید‌ترین نوع تحریم‌ها به شمار می‌روند. در مقدمه این تحریم ها، تحریم بر بخش انرژی، نفت، حمل و نقل، ساخت کشتی و خرید محصولات پتروشیمی دیده می‌شود، تحریم‌هایی که ترامپ با هدف اجبار ایرانی‌ها برای سوق به سوی مذاکره‌ای جدید وضع کرد، اما سبب اجماع جریان‌های مختلف در داخل ایران بر این مسأله شد که مذاکره با آمریکا محکوم به شکست است. این اجماع خصوصا به این دلیل شکل گرفت که ایران اقدام به نقض توافق هسته‌ای نکرده بود.

روزنامه الاخبار سپس به نقل از «حسین رویوران» کارشناس مسائل منطقه‌ای و بین المللی نوشت: آمریکا اندازه‌ای نیست که نتوان آن را نادیده گرفت. آری آمریکا طرح‌هایی را ترسیم می‌کند، اما ایران نیز چگونگی پایداری را ترسیم می‌کند. در ایران امروز همبستگی بزرگی بر این مسئله است که ایران تحریم‌ها را پذیرفته و به رویارویی با آن می‌رود.

همچنین «هانی حسن زاده» کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با روزنامه الاخبار اعلام کرد: تهران بخاطر ایفای نقش مثبت خود در حل مشکلات منطقه ای به خصوص در مقابله با گروه‌های تکفیری مجازات می‌شود.

روزنامه الاخبار همچنین نوشت: در مقابل تلاش‌های آمریکا، ایرانی‌ها احساس می‌کنند امروز بیش از هر زمان دیگری قادر به مقابله با تحریم‌ها و ایجاد راه‌های جایگزین هستند، به خصوص با عقب نشینی که ترامپ از تصمیم هایش کرد و به هشت کشور معافیت از منع خرید نفتی را اعطا کرد.