به گزارش پارس نیوز، 

«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در یادداشتی مورخ یکشنبه 13 آبان 97 که در روزنامه «فاینشال تایمز» منتشر شده، ادعا کرد آمریکا اعمال فشار بیشتر برای مهار ایران را ضروری می‌داند.

در این یادداشت ادعا شده است: روز دوشنبه، شدیدترین فشار‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران اعمال می‌شود. این تلاش تنها بخشی از راهبرد دولت آمریکا برای تغییر رفتار حکومت ایران است و بخش‌های انرژی، حمل و نقل و بانکداری و دیگر حوزه‌ها را هدف قرار می‌دهد.

منوچین در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: ما همچنین صد‌ها هدف را که قبلا از فهرست تحریم‌ها حذف شده بودند بازمی‌گردانیم و همچنین بیش از ۳۰۰ هدف جدید را اضافه می‌کنیم. این امر موجب از بین رفتن معافیت از تحریم‌های دولت اوباما می‌شود که با امید واهی تغییر رفتار ایران به این کشور اعطا کرد. ما همچنین تحریم‌هایی را علیه موسسات مالی خارجی که آگاهانه در تعامل مالی با بانک مرکزی ایران هستند، اعمال می‌کنیم.

او در انتهای ادعاهای خود نوشت: آمریکا سازوکار فشار حداکثری برای جلوگیری از رسیدن منابع مالی جهانی به ایران و تا زمانی‌که دیگر این کشور تهدیدی علیه امنیت بین المللی نباشد را هدایت خواهد کرد. این ساز و کار فشار ما جوری طراحی شده تا رژیم ایران را به میز مذاکره آورد و توافق بسیار بهتر از برجام حاصل شود.