به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ تظاهرکنندگان ترک مقیم آلمان با شعار « اینجا میدان تقسیم بروکسل است» در برابر مقر پارلمان اروپا در بروکسل تجمع و با تحصن کنندگان در میدان تقسیم استانبول و دیگر شهرهای ترکیه اعلام همبستگی کردند. تظاهرکنندگان که از گروه های مختلف دینی و قومی و سیاسی بودند علیه سیاست های دولت اردوغان شعار دادند و خواستار استعفای او و سرنگونی دولت حزب عدالت و توسعه شدند. آنها با حمایت کامل از معترضان در ترکیه، نحوه برخورد دولت با آنان را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در بروکسل سیاست اردوغان در ترکیه را برتری طلبانه و متکبرانه توصیف و او را به در پیش گرفتن سیاست « مشت آهنین» در برابر معترضان متهم کردند. آنها ضمن مخالفت با تکروی های اردوغان تاکید کردند این گونه رفتارها، مشروعیت او را از بین می برد. معترضان تاکید کردند دولت کنونی ترکیه دیکتاتوری و متعصبانه است و به آزادی مردم و حقوق آنان احترام نمی گذارد. شماری از معترضان در حالی که پرچم سوریه را در دست داشتند دولت ترکیه را مسئول مداخله در امور سوریه و توطئه برای تشدید بحران در این کشور توصیف کردند.

کشیده شدن دامنه اعتراضات علیه دولت اردوغان به پایتخت های اروپایی بر فشار سیاسی بر این دولت می افزاید و ماهیت آن را بیش از گذشته نمایان می کند.