به گزارش پارس نیوز، 

لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور درباره گام حقوقی بعدی ایران درخصوص رای موقت دادگاه لاهه در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: یک دستور موقت و یک دستور اصلی صادر شده است.

وی افزود: حکم درخواست دستور موقت به نفع ایران صادر و دعوای اصلی مستند به درخواست و لوایح اولیه ثبت شده  است؛ اما ما در حال آماده کردن مجموعه‌ای از مستندات دیگر هستیم.

جنیدی تاکید کرد: به طور طبیعی مستندات مربوط به نقض دستور توسط تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های حقوقی دولت و سایر بخش‌های مرتبط باید آماده شود و در اختیار تیم حقوقی قرار بگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا پس از تهیه مستندات امکان ارجاع آن به شورای امنیت وجود دارد، تصریح کرد: آمریکا تاکنون نگفته است این دستورات را اجرا نمی‌کند، اما در صورتی که با نقض دستور مواجه شویم، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر پاسخی از این پیگیری‌ها دریافت نکردیم، آن را به شورای امنیت می‌بریم، در حال حاضر در آن مرحله قرار نداریم.

جنیدی در پایان بیان کرد: معتقدیم اصل تحریم‌ها در واقع نقض قانون است، لذا درخواست دستور موقت را دادیم و حالا دستور موقت صادر شده است اما آمریکا هم نگفته که آن را اجرا نمی‌کند.