به گزارش پارس ، فارس به نقل از نشریه « هیل» چاپ کنگره آمریکا، درحالیکه اخیرا دادگاهی در مصر ۱۶ تبعه آمریکایی را به اتهام تلاش برای تضعیف دولت قاهره به ۵ سال زندان محکوم کرده است، تعدادی از قانونگذاران کنگره آمریکا از دولت « باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور خواستند تا در کمک های دولت واشنگتن به مصر تجدید نظر کند.

بر اساس این خبر، « جان مک کین» سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت « آریزونا» به همراه « لیندسی گراهام» جمهوریخواه ایالت « کارولینای جنوبی» و « کلی آیوت» جمهوریخواه ایالت « نیوهمپشایر» خواستار تجدید نظر جامع دولت واشنگتن در کمک های ۱.۵ میلیارد دلاری سالانه آمریکا به مصر شدند.

علاوه بر این، « باب کیسی» سناتور دموکرات ایالت « پنسیلوانیا» و چهره ای برجسته در امور خاورمیانه هشدار داده است صدور حکم زندان برای اتباع آمریکایی در مصر، تاثیری جدی برا روابط میان واشنگتن و قاهره خواهد داشت مگر اینکه دولت « محمد مرسی» رئیس جمهوری مصر چنین حکمی را لغو کند.

مک کین، گراهام و آیوت با صدور بیانیه ای مشترک به دولت اوباما تاکید کرده است که حکم بازداشت اتباع آمریکایی در مصر را به قاطعانه ترین شکل ممکن محکوم کند.

در بیانیه این قانونگذاران آمده است که: با توجه به حوادث امروز، کنگره باید تجدیدنظر جامعی در کمک آمریکا به مصر داشته باشد.

بر اساس این خبر، دولت اوباما برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات اتباع آمریکایی در مصر را « محاکمه با انگیزه سیاسی» خوانده است.

برخی از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار پایان کمک های مالی آمریکا به مصر شده و اعلام کرده اند که اگر حکم بازداشت اتباع آمریکایی در مصر به قوت خود باقی بماند، دیگر نباید یک پنی از پول مالیات دهندگان آمریکایی به دست دولت قاهره برسد.