به گزارش پارس ، به نقل از ایسنا، این مستند از سوی یک مستندساز آمریکایی به نام جرمی اسکاهیل و تحت عنوان" جنگ های کثیف: جهان یک میدان جنگ است" به نمایش در آمده است.

این مستندساز آمریکایی حملات هدفمند به افرادی که ادعا شده شبه نظامیان مرتبط با القاعده هستند از طریق حملات موشکی و یورش های شبانه توسط کماندوهای آمریکایی را محکوم می کند و نتیجه آن را یک وضعیت جنگی دائمی و تهدید آمیز که از کنترل خارج شده می داند.

این فیلم مستند تلاش دارد تا به روشن کردن برخی عملیات که از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون در سایه ها انجام شده اند، بپردازد و تمرکز آن بر تلفات غیرنظامیان بر افغانستان و یمن است.

در قسمتی از این مستند یک حمله اشتباه از سوی نیروهای عملیات ویژه آمریکایی در یک روستای افغانستان به نام گردز شرح داده می شود که طی آن پنج نفر شامل دو زن باردار کشته شدند.

این مستند حاوی فیلم های خصوصی تلخی است که توسط این خانواده افغان گرفته شده اند و طی آنها یک تجمع از افراد که در حال شادی و خنده هستند نشان داده می شود که دقایقی بعد برخی از آنها با گلوله از پای در می آیند.

یکی از قربانیان در نهایت یک مامور پلیس افغان از کار در می آید که توسط آمریکایی ها آموزش دیده بود.

به دنبال این حمله، روستاییان با ابراز خشم شدید وعده می دهند که با کماندوهای ریشدار آمریکایی که از نظر آنها" طالبان آمریکایی" قلمداد می شوند، بجنگند.

یکی از این افغان ها می گوید: اگر آمریکایی ها بار دیگر این کار را انجام دهند ما آماده هستیم تا جان خود را در راه مبارزه با آنها از دست بدهیم.

روایت هایی که در ابتدا درباره این حمله ارائه شده بود بیانگر آن است که قربانیان شبه نظامیان طالبان بوده اند اما چندی بعد نیروهای آمریکایی از بابت این اشتباه تراژیک عذرخواهی کردند.

اسکاهیل در مصاحبه ای به خبرگزاری فرانسه گفت که عملیات پنهانی آمریکایی ها زیان بار و از نظر مبانی مخرب بوده و باعث افزایش بیشتر خصومت های ضد آمریکایی می شود.

اسکاهیل که کتابی درباره شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر نوشته است، گفت: من به این نتیجه رسیده ام که طی این سال ها که ما این عملیات را انجام دادیم به خلق دشمنان جدید برای خود پرداختیم به جای آنکه تروریست های واقعی را بکشیم.

وی افزود: هدف این فیلم این نیست که به مردم بگوید درباره مسائل چطور فکر کنند بلکه هدف آن ارائه روایتی متفاوت از آن چیزی است که از تلویزیون می شنویم.

در یمن نیز این مستند یک رهبر قبیله و یکی از نمایندگان سابق پارلمان را نشان می دهد که شرح می دهند چطور در سال ۲۰۰۹ یک موشک کروز آمریکایی در یک روستای بادیه نشین به نام المجاله بیش از ۴۰ غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان را کشت.

دولت یمن ابتدا مسئولیت این حمله را به عهده گرفت و گفت که هدف آن یک اردوگاه آموزشی القاعده بوده اما اسناد منتشر شده از سوی وب سایت ویکی لیکس تایید کردند که این حمله توسط یک موشک کروز آمریکایی انجام شده است.

یکی از مناقشه برانگیزترین بخش های این مستند درباره ترور انور العولقی در سپتامبر ۲۰۱۲ است.

اسکاهیل می گوید که العولقی به دلیل لفاظی هایش مورد حمله قرار گرفت و می بایست در یک دادگاه آمریکایی محاکمه می شد.

این مستند نشان می دهد که چطور العولقی از یک رهبر معنوی میانه رو که در ایالت ویرجینیا در آمریکا اقامت دارد تبدیل به یک شبه نظامی افراط گر به سبب فضای اسلام ستیز پس از ۱۱ سپتامبر می شود.

اسکاهیل گفت: آمریکا کمک کرد به اینکه این فرد تبدیل به کسی شود که می خواهد آن را بکشد