به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت شنبه شب در جمع هواداران حجت الاسلام روحانی که در سالن کوثر قزوین گردآمده بودند گفت: علیرغم همه مشکلاتی که برای برگزاری نشست با حضور هواداران در استادیوم شیرودی ایجاد شد خوشبختانه با اینکه بدون آمادگی این مراسم امروز برگزار شده با استقبال پر شور جوانان روبرو شده که بیانگر گرایش روز افزون به این نامزد ریاست جمهوری است.

وی افزود: این که هاشمی بزرگ با همه شوری که با ورودش به صحنه ایجاد کرد و می توانست حماسه دوم خرداد دیگری را خلق کند از آمدن باز می ماند و خاتمی با همه شایستگی هایش آنچنان عرصه برایش تنگ می شود که به عنوان کسی که هشت سال رئیس جمهور کشور بوده نمی تواند وارد عرصه رقابت شود و ملتی بزرگ از وجود چنین شخصیت هایی محروم می ماند شخصیتی مانند روحانی می تواند این خلاء را برای هواداران پر کند.

نوبخت بیان کرد: روحانی امروز ثمره مجاهدت و تلاش خاتمی و هاشمی است که در این عرصه باقی مانده و با منشوری از حقوق شهروندی در مسیر تحول در کشور گام بر می دارد.

از بزرگان خانه نشین نظام استفاده می کنیم
دبیرکل حزب توسعه و اعتدال یادآورشد: روحانی با برنامه مدون در همه عرصه ها وارد صحنه شده و از همه نیروهای شایسته بویژه اصلاح طلبانی که به ناحق مردم از خدمت و تخصص آنها محروم شدند را وارد کار خواهد کرد و برای مهار تورم، افزایش اشتغال، خروج کشور از شرایط تنگنا برنامه دارد.

نوبخت تصریح کرد: در هشت سال گذشته بر دوستان ما سخت گذشت و با دلی پرخون در حاشیه منزوی شدند و برنامه نوشتند اما دولت خود را از این برنامه ها که نجات اقتصادی کشور را محقق می کرد محروم کرد که امروز این برنامه ها آماده شده تا با فراخوان همه نیروهای شایسته کشور بتوان شرایط را تغییر داد.

سخنگوی ستاد روحانی گفت: کشور در هشت سال گذشته از بخش قابل توجهی از نیروهای شایسته محروم بوده و آمارها نشان می دهد علیرغم درآمدهای فراوان متاسفانه رشد اقتصادی و استقلال کاهش یافت و تورم بالا رفت و امروز بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیکار بدون داشتن لقمه نانی برای خوردن سر بر بالین می گذارند و ۴۶ هزار تومانی که هم به فقرا و هم اغنیا می دهند قولی نبود که به مردم داده بودند.

وی افزود: چرا به وصیت نامه امام برای تحقق وحدت عمل نمی شود که به استفاده از همه نیروها در اداره کشور تاکید داشتند و آیا می شود کشور را با یک گروه اداره کرد که تجربه هشت ساله نشان داد که مشکلات ناشی از یک جانبه نگری است.

نوبخت یادآورشد: هشت سال کشور را یک تنه اداره کردید آیا آزادی، رفاه، اقتصاد آن چیزی است که امروز درست کردید لذا از جایگاه اعتدال و میانه روی می گوئیم به بخش زیادی از نیروهای کشور ظلم شد و از توان آنها محروم ماندیم اما روحانی با منشور شهروندی به عرصه آمده است تا حقوق ضایع شده کشور را استیفا کند.

سخنگوی ستاد مرکزی روحانی اظهارداشت: امروز در فضای جدیدی قرار داریم که دو جریان فکری اصلاح طلب و اصولگرا در مقابل یکدیگر هستند و علیرغم آن که عارف و روحانی برای ما بسیار محترم هستند در یکی دو روز آینده شرط موفقیت برای ائتلاف مشخص خواهد شد.

معاون اقتصادی مرکز مطالعات استراتژیک کشور گفت: آیا می خواهیم شر ایط کشور برای هشت سال آینده هم به همین منوال باشد یا می خواهیم تلاش انسانهای فیهم، آگاه، پرنشاط، با اتحاد ملی برای خدمت به کشور بکار گرفته شود و گره های کشور با کمک همه نیروهای پر تلاش حل شود.

روحانی در افکار عمومی در صدر نامزدهاست
نوبخت گفت: افکار عمومی با تفاوت معنا داری روحانی را در صدر انتخاب خود قرار داده اند و در دو روز آینده مسیر اصلاح طلبان با ائتلاف بزرگ یکی از نامزدها را برای حضور در صحنه انتخاب خواهد کرد تا سرنوشت آینده کشور بخوبی رقم بخورد.

وی افزود: با این اعتقاد آمده ایم تا بار دیگر نیروهایی را که در هشت سال گذشته با انگ زدن از صحنه خارج کردند را به صحنه بازگردانیم اما اگر قدرت به دست اصلاح طلبان افتاد انتقام نمی گیریم بلکه از اصولگرایان شایسته و معتدل که ظرفیت همکاری با جریان اصلاح طلبی را دارند در اداره کشور استفاده خواهیم کرد.

عضو ستاد مرکزی روحانی بیان کرد: قرار نیست ظلمی که بر اصلاح طلبان شد بر اصولگرایان روا داریم زیرا آنقدر مشکل داریم و مردم درگیر مسائل ابتدایی خود هستند که فرصت و مجال پرداختن به حواشی نیست و مردم هم دیگر تحمل ندارند و نیازمند خدمتند.

نوبخت اظهارداشت: البته با اصولگرایان افراطی هیچ سازشی نخواهیم کرد چون منطق ندارند و ما که اهل تدبیر و منطق هستیم نمی توانیم با آنها کار کنیم اما شایسته ها را می آوریم و استفاده می کنیم و در کنار شعار تدبیر، شعور را پیشه می کنیم.

وی بیان کرد: اگر مشیت الهی بخواهد و به ما تعلق گیرد پیروزی از آن ماست و تا روز انتخابات از همه هواداران انتظار داریم همه دوستان و بستگان خود را تبلیغ کنند تا به صحنه بیایند و رای دهند و تا موج ایجاد نشود و همه به صحنه نیایند پیروزی محقق نمی شود.

نوبخت یادآورشد: پنج قطعنامه علیه ما صادر کردند و آقایان گفتند کاغذ پاره است و مردم را دچار مشکلات جدی کردند اگر شهامت دارید از مردم عذرخواهی کنید که منافع کشور را پایمال کردید و اجازه دهید فضا برای گروه دیگر که آمادگی خدمت صادقانه را دارند باز شود.

وی گفت: این که اصولگرایان می گویند جنگ اشرافی گری و فقر و ساده زیستی است آدرس غلط دادن است زیرا می دانند به دلیل ضعف اقتصادی که مردم را ناراضی کرده باید با کلماتی بازی کنند که مردم را گول بزنند و مردمی که هشت سال نان را از سر سفره آنها برداشتند را گمراه کنند اما امروز اختلاف ما تقابل با تعادل است و جریان اصلاح طلب اعتقاد دارد که با تدبیر و تعامل می شود با کلید قفل کشور را گشود.

حلقه های افراط دور مسئولان نظام است
نوبخت یادآورشد: هنوز عده ای با شعارهای بی ثمر می خواهند زمان از دست برود امروز آنچه در مذاکرات می گذرد که مذاکره نیست فقط می خواهند در بازگشت از سفر کلماتی بگویند که برای آنها دست بزنند اما ما نمی خواهیم بهانه دست دشمن بدهیم و مبارزه امروز ما مقابله اندیشه، تعامل، تدبیر، عقلانیت، انسجام، آزادی، امنیت اجتماعی با منزوی شدن نیروهاست.

سخنگوی ستاد مرکزی روحانی همچنین گفت: در عرصه پیشرفت دیگر وقت نداریم که زمان را از دست بدهیم تا هشت سال قبلی دوباره تکرار شود اگر افراد معتدل در اطراف بزرگان نظام باشند هزینه نظام کمتر می شود اما متاسفانه حلقه های افراط دور مسئولان نظام را گرفته و اجازه نزدیک شدن به کسی را نمی دهند اما باید با اعتدال پیش برویم و همه به صحنه بیایند تا حماسه سیاسی محقق شود.

در این جلسه شعارهای عارف، روحانی ائتلاف ائتلاف، درود بر روحانی سلام بر خاتمی، درود بر هاشمی، سلام بر روحانی، روحانی روحانی امیرکبیر ثانی، روحانی با غیرت حرف تو حرف ملت بارها از سوی شرکت کنندگان سرداده شد.