به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسین صادق عابدین امروز در همایش مشترک روسای هیات های اجرایی، نظارت و بازرسی بر یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان فارس، با بیان اینکه دولت دهم سنت حسنه ای برای آیندگان از خود برجای گذاشت، گفت: ما نیازی به دفاع از عملکرد دولت نمی بینیم، تسخیر قلوب دست خداوند است، آنها که هنوز این موضوع را نفهمیده اند باید فکری به حال خودشان بکنند.

استاندار فارس با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری بیشتر سیاه نمایی کرده اند، بیان نشدن نقاط مثبت واقدامات دولت را مورد انتقاد قرارداد و تاکید کرد: صحبت کردن در این ایام البته بسیار سخت است، رفتارهایی که کاندیداها در تلویزیون و نمایندگان آنان در جلسات انتخاباتی انجام داده اند، حاکی از این است که همچنان غبارهای سال ۸۸ در سال ۹۲ نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اظهارات یکی از کاندیداها در خصوص سلامت انتخابات و عوامل موثربرآن، گفت: بعضی شایبه ها هنوز برطرف نشده یا شاید کلید کذایی هنوز در دست برخی است و می خواهند آن را در این انتخابات بزنند.

صادق عابدین گفت: برخی هنوز با افتخار از اصحاب فتنه نام می برند در حالیکه هنوز بعد از ۴ سال کشور و نظام همچنان هزینه فتنه را می دهد.

وی تصریح کرد: تبلیغات نشان داد که چه افراد و گروه هایی آمده اند از اسم و رسم و گروهشان بگذرند برای پایداری و دوام جمهوری اسلامی و چه کسانی عکس آن نظام و کشور را برای خود و گروهشان می خواهند هزینه کنند.

صادق عابدین با تصریح اینکه خلق حماسه سیاسی صرفا به حضور بیشتر مردم نیست، یکی از جلوه های حماسه را حضور گسترده مردم دانست و تاکید کرد: حماسه سیاسی جلوه های متعددی دارد و همه باید به سهم خود تلاش کنیم تا این مهم محقق شود.

وی مهمترین عامل برای ترغیب و تشویق مردم به حضوری گسترده در انتخابات، اعتماد مردم به مجریان دانست و گفت: باید به گونه ای عمل و رفتار کنیم که مردم اعتمادشان بیشتر شود و از رفتارها و حرف ها اینگونه استنباط نشود که مجریان انتخابات و ناظران برآن، از فرد و گروهی حمایت کرده و می کنند.

استاندار فارس کاهش یک رای را هم خلاف مصالح کشور و نظر مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: در این جمع کسانی هستند که به دکتر احمدی نژاد رای نداده اند و فردای انتخابات هم کسانی خواهند بود که به دولت منتخب رای نداده باشند، تلاش های ما نباید برای این باشد که سرکار بمانیم که اگر بمانیم عزت در آن نیست، اگر نگاهمان، نگاه خدمت باشد، عزت است.

وی گفت: هشت سال دولت های نهم و دهم تلاش کرده و اتفاقات بزرگی در این کشور افتاده است، از کار خوب دولت به مثابه نظام باید دفاع شود نه به مثابه آقای دکتر احمدی نژاد.

صادق عابدین با اشاره به برخی مطالب عنوان شده از سوی برخی کاندیداها، گفت: باید از آقایان پرسید که در این ۳۰ سال شما هم بوده اید و این گونه عمل شده است، سهم شما در وضعیت امروز چقدر است؟ از کسانی که از ابتدا تا امروز را زیرسوال می برند باید پرسید شما کجای کار بودید؟

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی مطالب عنوان شده از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، مورد بهره برداری رسانه های دشمن قرار خواهد گرفت، گفت: از امشب بی بی سی شروع می کند حرف های آقایان را گفتن، باز هم خدا پدر یکی از آقایان را بیامرزد که یکی دو مورد از فعالیت های دولت را بیان کرد.

استاندار فارس با اشاره به بخش هایی از دست آوردهای نظام اسلامی و دولت های نهم و دهم که موجب ارتقاء جایگاه علمی ایران اسلامی در منطقه و جهان شده است، گفت: هر کاری ممکن است اشکالاتی داشته باشد، دولت های بعد ان شاءالله بیایند و اشکالات را برطرف کنند.

وی همچنین تصریح کرد: شور انتخاباتی باید همراه با شعور باشد، سعی کنیم فضای انتخابات پرشور باشد اما برای پرشور شدن، فضا را احساسی نکنیم، فضا باید فضای کارشناسی و بحث باشد.