به گزارش پارس، اسماعیل کوثری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقامت معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: کسانی که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری وارد عرصه شده اند باید بدانند که مردم از آنها انتظار دارند اگر در زمان تبلیغات حرفی می زنند این حرف در صورت انتخاب شدنشان عملی شود.

وی ادامه داد: آنها باید بدانند که فردا باید جوابگوی مردم باشند نه اینکه منکر وعده های داده شده خود شوند چرا که این حرف ها ضبط می شوند و مردم این وعده ها را طلب می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: انتقادها نیز نباید موجب سیاه نمایی شود چرا که دولت های گذشته هر کدام نقاط قوت و ضعف داشته اند و کاندیداها باید در انتقادات خود با اشاره به نقاط قوت ارزیابی و نظر خود را نیز بیان کنند.

کوثری با تاکید بر اینکه انتقادات باید منطقی و درست باشد، خاطر نشان کرد: اگر دولتهای گذشته قول های خود را عملی نکردند کاندیداها دلیل آن را مورد ارزیابی و پرسش قرار دهند اما این مسائل نباید موجب شود کارهای بزرگی که از ابتدای انقلاب توسط دولتها انجام شده نادیده گرفته شود.

وی در پایان یادآور شد: کاندیداها باید بدانند روزی نوبت خود آنها می شود که اگر تشکیل دولت دهند، مورد نقد قرار خواهند گرفت و فکر کنند که آیا دوست دارند اقدامات آنها سیاه نمایی شود؟ بنابراین در انتقادات خود انصاف و منطق را رعایت کنند.