به گزارش پارس ، فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، وزارت کشور تونس در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت کشور در هفتم ژوئن ۲۰۱۳ به هشت تن از مبلغان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس که قصد انجام فعالیت های دینی در تونس داشتند اجازه ورود به این کشور را نداد.

وزارت کشور تونس به نام کشوری که این مبلغان از آنجا آمده بودند و به نوع فعالیت دینی که قصد انجام آن را در تونس داشتند اشاره ای نکرد.

این برای اولین بار است که وزارت کشور تونس که سرپرستی آن را « لطفی بن جدو» برعهده دارد از مخالفت با ورود مبلغان حوزه خلیج فارس به داخل تونس خبر می دهد.

سازمان های غیردولتی و رسانه های این کشور نیز بارها به دولت تونس درباره فعالیت شیوخ وهابی از کشورهای حوزه خلیج فارس در داخل خاک تونس هشدار دادند.

رسانه های تونس می گویند برخی انجمن های افراط گرا در تونس بودجه هنگفتی را از قطر و عربستان دریافت می کنند تا تفکرات وهابی را در تونس گسترش دهند.

این انجمن های افراط گرا متهم هستند که با فریب جوانان تونسی از میان آنها برای اعزام به سوریه و پیوستن به گروه های تروریستی با نام جهاد علیه دولت بشار اسد سربازگیری می کنند.

راشد الغنوشی، رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس نیز در نهم ماه مه گذشته تاکید کرد: مبلغانی که از سوی برخی انجمن های اسلام گرای تونس دعوت می شوند اصول دین را در راستای اهداف تروریستی در تونس تخریب می کنند.