به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، « شاهد خاقان عباسی» وزیر جدید نفت و منابع طبیعی پاکستان، شایعات اخیر درباره احتمال کنار کشیدن دولت نواز شریف از پروژه خط لوله گاز را رد کرد.

وی تصریح کرد که دولت جدید پاکستان از این پروژه دست بر نخواهد داشت.

وزیر نفت پاکستان که پس از مراسم تحلیف با خبرنگاران گفت وگو می کرد، افزود: پاکستان برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به شدت نیازمند گاز است و ما نمی توانیم این پروژه مهم را نادیده بگیریم.

وی اعلام کرد که اولویت های مصرف گاز در پاکستان، ابتدا تولید برق و سپس مشترکان خانگی می باشند.

پس از روی کار آمدن دولت جدید حزب « مسلم لیگ نواز» به رهبری نواز شریف در پاکستان، برخی رسانه ها از احتمال تجدید نظر شریف در این پروژه عظیم گازی خبر دادند.

این در حالی است که مقامات تهران و اسلام آباد اسفند سال گذشته، طرح تکمیل پروژه خط لوله گاز « صلح» در خاک پاکستان را پس از کش وقوس های فراوان و به رغم فشارهای شدید آمریکا به امضا رساندند.

پروژه خط لوله گاز صلح، خط لوله ای به طول ۲۷۰۰ کیلومتر است که قرار است گاز ایران را به پاکستان و هند صادر کند.

در این پروژه پیش بینی شده است که ۱۱۰۰ کیلومتر از این خط لوله در ایران، ۱۰۰۰ کیلومتر در پاکستان و ۶۰۰ کیلومتر آن نیز در هند احداث شود.

هم اکنون این طرح در خاک ایران تقریبا به اتمام رسیده است و کار ساخت آن در خاک پاکستان نیز به رغم فشارهای آمریکا، با همکاری شرکت های ایرانی و پاکستانی در حال انجام است.

با تکمیل این طرح، روزانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز ایران به هند و پاکستان صادر می شود که ۹۰ میلیون متر مکعب آن برای هند و ۶۰ میلیون متر مکعب آن برای پاکستان در نظر گرفته شده است.

همچنین براساس توافقاتی که در زمان احداث خط لوله صلح منعقد شد مقرر شد که گاز ایران از عسلویه به چین برسد و بنابراین پس از اینکه هند به این خط پیوست مقامات ایرانی وارد مذاکره با مقامات چینی در خصوص صادرات گاز به این کشور خواهند شد.