به گزارش پارس، سیدکمال الدین سجادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به توصیه های اخیر مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مقام معظم رهبری مطالب بسیار مهمی را خطاب به کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری از جمله مسائلی که باید در تبلیغات انتخاباتی خود رعایت کنند، بیان فرمودند.

وی ادامه داد: انتقادات کاندیداها باید نسبت به یکدیگر و دولت های گذشته منصفانه باشد و هدف آنها از این انتقادات، سیاه نمایی نباشد زیرا هریک از دولت ها علاوه بر کارهای مثبت، ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشند. بنابراین نباید اینگونه باشد که مردم تصور کنند افقی که پیش رو دارند افق بسیار تاریکی است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: کاندیداها درباره اقداماتی که دولت های گذشته انجام داده اند باید بسیار با اخلاق و منصفانه برخورد کنند و زحمات آنها را نباید نادیده بگیرند. همچنین ما شاهد هستیم که دولت ها برای اداره کشور زحمات بسیاری کشیده اند اما مسائل و مشکلات بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی وجود دارد.

سجادی تصریح کرد: کاندیداها باید برنامه های خود را بصورت شفاف بیان کنند و برنامه هایی را ارائه دهند که مردم به آینده خوش بینی شوند؛ بنابراین برنامه های کاندیداها باید بر اساس گفتار و فرمایشات مقام معظم رهبری و کارشناسانه و بر اساس سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه باشد. کاندیداها باید توانایی ها، ظرفیت ها و تجربیات خود را ارائه دهند و درباره سایر کاندیداها نیز باید اخلاق را رعایت کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان درباره روند برگزاری مناظره ها نیز اظهار کرد: در مناظره ها تا اندازه زیادی اخلاق رعایت شده است. همچنین در این مناظره ها درجه توانایی، سابقه و تجربه کاندیداها مشخص می شود و مردم باید بر اساس آن، کاندیدای اصلح را انتخاب کنند تا انتخابشان برای نظام و پیشرفت کشور مفید باشد.

وی درباره وظیفه مسئولان در انتخابات نیز اظهار کرد: وظیفه مسئولان این است که بر اساس قوانینی که در دسترس دارند انتخابات را مدیریت کنند. قانون و قانون مندی چیزی است که هم مسئولان و هم کاندیداها باید به آن توجه کنند. وظیفه مردم نیز در این دوره این است که با دقت به برنامه ها توجه کنند و نسبت به سابقه، تجارب، تدین و کارآمدی کاندیدای اصلح را به عنوان رییس جمهور انتخاب کنند تا بتوانند فرد مورد نظر کشور را به خوبی اداره و مشکلات را حل کنند.

سجادی با اشاره به اینکه" انتخاب مردم باید به گونه ای باشد که بعدا از انتخابشان پشیمان نشوند" ، گفت: این مسئولیت سنگین بر عهده مردم است و خوشبختانه مردم ما مسئولیت شناس و هوشمند هستند و به خوبی در صحنه حاضر می شوند. همچنین این حضور حماسی و پرشور مردم در پای صندوق های رای بارها و بارها ثابت شده و امیدواریم حضور مردم در این دوره نیز همانند دوره های گذشته باشد زیرا این حضور برای تحکیم ارکان، تقویت و مشروعیت نظام بسیار مهم است.