حجت الاسلام علیرضا سلیمی" نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی" در گفتگو با«پارس»، درباره تصویب «CFT» در مجلس، گفت: این سوال پیش می آئید که چرا در تصویب «CFT» عجه کردیم؟ حداقل آن را بعد از رونمایی از بسته اروپایی ها تصویب می کردیم تا درجریان قرار گیریم چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد، چرا کار برای مانور دادن بسته شد؟!. اگر بنا بود تصویب شود در زمان مناسب این اقدام صورت می گرفت.

وی افزود:CFT منافع و در عین حال مضراتی هم دارد، عده ای در مجلس براین باور بودند که مضرات آن بیشتر از منافع اش است چرا که براساس اصل 152 قانون اساسی ما نباید اختیار خود را به دیگران واگذار کنیم اما در ماده 18 کنوانسیون در پاره ای از موارد اختیار به دیگران داده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما در مجلس اخطار داشتیم اما توجه ای به آن نشد، اظهارداشت: مادامی که نمایندگان اخطار دارند باید قبل از رای گیری اخطار ها داده شود اما توجه نکردند، اجازه می دادند همه تذکرات و نظراتشان را بیان می کردند.

سلیمی تصریح کرد: همچنین در مورد CFT نظر مرکز پژوهش ها و شورای عالی امنیت ملی به ما در مجلس داده نشد، چرا نظرات آنها را در اختیارمان قرار نداند؟

وی با بیان این مطلب تصویب CFT حلال مشکلات نیست، خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه در صحن علنی به صراحت اعلام کرد هم بنده و هم رئیس جمهور تضمینی در این رابطه نمی دهیم، او به این نکته اشاره کرد تا اگر فردا سوالی پیش آمد بگوید قبلا گفته بودم نمی توانم تضمین بدهم اما متاسفانه عده ای تحلیل می کردند و می گفتند با تصویب CFT بهانه طرف مقابل گرفته می شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: سرتاپای آمریکایی ها بهانه است، آنها با چه بهانه ای از برجام خارج شدند؟ واقعا استدلالی که در این راستا جهت جلوگیری از بهانه گیری طرف مقابل بیان می شود قوی نبود.

سلیمی به تجربه برجام در مجلس پرداخت و یادآورد: در قضیه برجام مسئولان دولتی در مجلس حاضر شدند و وعده و وعید دادند اما در موضوع CFTوعده ای داده نشد و دست مجلس خالی شد و نمی تواند فردا از مسئولان ذی ربط سوال کند چون آنها گفتند ما تضمین نمی دهیم.

وی با اشاره به القائاتی که حل مشکلات اقتصادی را به تصویب CFT  پیوند می زد، تصریح کرد: منشاء بالا و پایین آمدن قیمت ارز داخلی است، برخی از مسئولان دولتی در جلسه غیرعلنی مجلس به این نکته اشاره کردند به همین جهت گره زدن آن با این مسائل فرسنگ ها فاصله دارد.

نماینده مردم محلات گفت:  تصویب CFT به نام مجلس ثبت شد و امیدوارم افرادی که به آن رای دادند در آینده مسئولیت رای شان را برعهده گیرند.

سلیمی همچنین ازاینکه نمایندگان با آشکار و علنی شدن رایشان به CFT مخالفت کردند، انتقاد کرد و  افزود: این اقدام هم جای تعجب داشت، مخافان و موافقان پشت تریبون حاضر شدند و نظرات خود را بیان می کردند چرا با رای آشکار مخالفت کردند، مگر مردم نامحرم هستند؟

وی با بیان اینکه دولت تلاش وافری کرد تا CFT در مجلس رای بیاورد، گفت: قبل از جلسه کارشناسان و نمایندگانی از دولت شرکت کردند، خُب چرا اجازه داده نشد مخالفان هم حضور پیدا کنند، چرا اجازه داده نشد کارشناسات مرکز پژوهش ها و شورای عالی امنیت ملی حاضر شوند و توضیح دهند. آنچه می توان گفت، آنکه اتوبان یک طرفه ایجاد شد.