به گزارش پارس ، به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بخش اول سخنرانی خود به تشریح برنامه هایش در عرصه سیاست خارجی و داخلی پرداخت.

قالیباف گفت: باید مشخص شود سیاست خارجی ما چه هدفی را دنبال می کند. سیاست خارجی باید منافع، امنیت، هویت ملی، دینی و انقلابی ما را تضمین کند.

به گفته وی در حوزه سیاست خارجی مثل بقیه حوزه های نباید دستگاه های دیپلماسی در خارج از سند چشم انداز و سیاست های کلان برنامه حرکت کنند. در سالیان گذشته دیپلماسی ما نتوانسته در تحقق اهداف و سیاست خارجی موفق باشد.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در رویکردهای سیاست خارجی دچار اشکال نیستیم، گفت: نیازمند تغییر در رویکردهای مدیریتی برای اداره جامعه هستیم. سیاست خارجی کارنامه قابل قبولی که تحقق برنامه ها را داشته باشد تاکنون نداشته است.

وی در حوزه دیپلماسی ۵ محور را در دستور کاری خود اعلام کرد و گفت: تحقق انسجام دائم، دیپلماسی فعال منطقه گرایی، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی عمومی و راهبرد مقاومت مقتدرانه و رقابت هوشمندانه از محورهای دیپلماسی برنامه بنده است.

بخشی نگری یکی از مشکلات مدیران است

محمدرضا عارف درخصوص اظهارات قالیباف با بیان اینکه در مناظره قبلی، شما در توانایی خود بر روی مدیریت بخشی تاکید داشتید، در حالی که بخشی نگری یکی از مشکلات مدیران است، اظهار داشت: مدیران سعی دارند تا مشکلات بخش خود را ببیند و نسبت به تاثیری که اقدام آنها نسبت به سایر بخش ها دارد، مورد نظرشان نیست.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با این بخشی نگری که فقط پروژه های عمرانی را دنبال کند آیا ما از سایر حوزه ها غافل نمی شویم؟

وی ادامه داد: در زمان شهرداری جنابعالی قیمت زمین حدودا ۶ برابر شده؛ آیا فروش تراکم در این افزایش قیمت زمین مؤثر بود یا خیر؟

عارف در این زمینه گفت: شما تراکم را برای انجام پروژه های خود پیش فروش کردید. لذا این کار صحیح نیست.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ریاست جمهوری یک مدیریت فرابخشی می خواهد، از قالیباف خواست که توانایی مدیریتی خود را در بخش فراجناحی به اطلاع مردم برساند.

سید محمد غرضی در نقد نقطه نظرات قالیباف در حوزه سیاست، اظهار داشت: در ۱۶ سالی که من در دولت بودم یاد گرفتم که سیاست خارجی انعکاس استعداد داخلی است.

وی افزود: اینکه ما به کشوری برویم و بگوییم می خواهم سیاست مان را عوض کنیم و یا نامه ای به آن بنویسیم، هیچ کشوری به ما با تغییر اشخاص ذهن و رفتارش را عوض نمی کند.

غرضی ادامه داد: نباید تصور کرد که سیاست خارجی به اشخاص مربوط است، بلکه به استعداد داخلی مربوط است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم سیاست خارجی را تغییر دهیم، اول باید سیاست داخلی را تنظیم کنیم؛ اینکه من بگویم حالا که دولت عوض شده و به یک کشور دیگر بگویم سیاست هم عوض شده هیچکس قبول نمی کند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به نظر من پیشنهاداتی که آقای قالیباف مطرح کرد، عملی نیست.

وی خطاب به قالیباف گفت: در مورد سیاست داخلی آیا شما استعداد جمعی را در عقبه خودتان دارید که بتواند مشکلات سیاسی داخلی را حل کند.

غرضی گفت: اگر چنین استعداد و امکانی وجود دارد، لطفا در مورد آن توضیح دهید.

ادامه دارد…