به گزارش پارس ، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ، اظهار کرد: فرمایشات ایشان جامع و گویا بود و جای ابهام برای کسی باقی نمی گذارد. ایشان از کاندیداها خواستند تا نقدشان منصفانه باشد و البته باب نقد هم بسته نشود.

وی افزود: اگر کاندیداها برخی سیاست های دولت را نقد می کنند این نقد باید با نگاه به کارهای مثبت و منفی باشد. اگر ضعف ها را گوشزد کنند نقاط قوت را هم نباید نادیده بگیرند. به هر حال در سال های گذشته ریل گذاری در همه زمینه ها انجام شده است و هر کدام از این هشت نفر که قطار نظام اجرایی کشور را بخواهند حرکت دهند باید برای دستیابی به اهداف و حل مشکلات اقتصادی از جمله تحریم و تورم کوتاه ترین و کم هزینه ترین راه را بر اساس برنامه هایشان انتخاب کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس تاکید کرد: آغاز دوره ریاست جمهوری جدید به این معنا نیست که فرد می خواهد کار را از صفر شروع کند.

سبحانی نیا ادامه داد: مردم کارهایی که در گذشته و حال انجام می شود را با هم مقایسه می کنند اما نباید خدای ناخواسته برای جلب رای و نظر مردم همه چیز را زیر سوال ببریم، بلکه باید منصفانه به مسائل نگاه کنیم و نقدمان هم از طرف مردم سیاه نمایی تلقی نشود.

وی با تاکید بر لزوم توجه کاندیداها به چارچوب قانونی و اختیارات رییس جمهور، تصریح کرد: آقایان اگر می خواهند وعده ای بدهند باید در همین راستا باشد و نقدشان هم به حل مشکلات فعلی به ویژه گرانی و تورم کمک کند. در واقع باید راهکارهایی بدهند که مثلا از ظرفیت فعلی می توان به روش بهتری استفاده کرد یا با راهکاری می توان به ساماندهی بازار و ثبات در بازار کمک کرد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاندیداها باید دیدگا ه های نویی که می تواند راهگشا باشد مثلا در بخش صنعت، تولید و نقدینگی در گردش مطرح کنند و بهترین راهکار را برای حل مشکل با برنامه های خود تدوین کنند. در این صورت مردم هم می توانند قضاوت درستی داشته باشند و کاندیداها نیز در جهت جلب آرای عمومی به نتیجه خواهند رسید.