به گزارش پارس به نقل از فارس، محمد نبی حبیبی امروز در حاشیه نشست خبری در حزب موتلفه اسلامی  اظهار داشت: فرصت تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی با توجه به ناشناخته بودن کاندیداها برای آن که مردم به یک شناخت مناسب از افراد دست پیدا کنند، کافی نیست.

وی ادامه داد: در این زمینه با تغییر قانون یا آیین نامه انتخابات باید اقداماتی برای اصلاح فرایند انتخاب اصلح صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد سیاست خارجی دکتر ولایتی به عنوان کاندیدای مورد حمایت حزب موتلفه، بیان کرد: خط قرمزهای نظام در هر دولتی باید لحاظ شود، چنانکه رژیم غاصب اسرائیل هیچ گاه از نظر ملت و نظام ما قابل قبول نیست.

حبیبی افزود: توسعه روابط با سایر کشورها مورد تایید دکتر ولایتی است و وی در این زمینه تجارب ارزنده ای دارد که هیچ کدام از کاندیداها ندارند.

وی در مورد رابطه با آمریکا نیز بیان کرد: بنابر آن چه مقام معظم رهبری بیان کرده اند که اگر روزی آمریکا بر سر عقل آمده و ثابت کند دشمنی را کنار گذاشته، می توان راجع به آن تصمیم گیری کرد هر چند هیچ فرد صاحب نظری به رخ دادن این تحول در دولتمردان آمریکا خوشبین نیست.

حبیبی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد کیفیت مناظره های انتخاباتی این دوره گفت: تخریب افراد در تریبون عمومی قابل قبول نیست و این موضوع در مناظرات امسال دیده نشد.

وی مجموع مناظرات امسال را نسبت به سال ۸۸ بهتر توصیف کرد.

وی با تاکید بر ولایت پذیری دکتر ولایتی در عین دارا بودن رای و اجتهاد عقلانی خاطرنشان کرد: مشورت پذیری این کاندیدا که زمینه استفاده از نظرات کارشناسان را فراهم می آورد، بسیار ارزشمند است.

به گفته وی، یکی از ضعف های دولت فعلی ضعف تیم اقتصادی آن است و اینکه رئیس جمهور بنا داشت مسائل اقتصادی را با دستور حل کند.

حبیبی ادامه داد: موتلفه با هیچ رئیس جمهوری عقد اخوت نبسته و حمایت آن مشروط به حفظ اصول و شروط است.

وی با اشاره به ارائه نظر موتلفه در دولت های گذشته، تصریح کرد: حزب موتلفه به هر رئیس جمهوری که بر سر کار باشد، بدون سهم خواهی یاری رسانده و فهرستی از افراد توانمند با گرایش های مختلف سیاسی را در اختیار فرد منتخب قرار می دهد.

حبیبی در ادامه ابراز داشت: اگر حتی یک نفر نیز از افراد معرفی شده ما پذیرفته نشود، همکاری و حمایت خود از رئیس جمهور برگزیده را قطع نمی کنیم.