به گزارش پارس، تسنیم به نقل از دیلی استار نوشت: عده ای از جوانان لبنانی طرفدار حزب الله و جنبش امل بامداد امروز (پنج شنبه) پیروزی رزمندگان مقاومت در جنگ قصیر را جشن گرفتند.

در این جشن که در ساعت یک بامداد شروع شد، در حالی که عده ای از جوانان لبنانی پرچم های از حزب الله، جنبش امل و سوریه در دست داشتند، پیروزی در جنگ قصیر را جشن گرفتند.

ارتش سوریه به همراه رزمندگان حزب الله در تاریخ ۱۹ می حملات خود را باز پس گیری شهر مرزی قصیر که در حدود یک سال قبل دست شورشیان افتاده بود، آغاز کرد و بعد از گذشت دو هفته، روز گذشته موفق شد این شهر را به صورت کامل به تصرف خود در آورد.

شهر قصیر به دلیل قرار گرفتن در مسیر بین دمشق و سواحل مدیترانه ای و علوی نشین سوریه از اهمیت زیادی برای دولت این کشور و همچنین به دلیل نزدیکی به مرز لبنان از حساسیت ویژه ای برای محور مقاومت برخودار است.

عدنان منصور وزیر خارجه لبنان نیز ضمن دفاع از اقدام حزب الله در دخالت نظامی در قصیر، اظهار داشت: گروه های تندرو در سوریه تلاش می کردند به ستون ترکیب جمعیتی شهروندان سوریه و لبنان در شهر « القصیر» سوریه و روستاهای اطراف آن واقع در نزدیکی لبنان ضربه بزنند.

همچنین شیخ « نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در سخنانی تاکید کرد، دستاورد القصیر ضربه ای مهلک به پروژه سه گانه آمریکایی- اسرائیلی - تکفیری وارد کرد و به عنوان نقطه ای روشن در تفکر مقاومت محسوب می شود که سوریه دروازه آن است.