به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست شورای امنیت مدعی شد: باید برای تغییر رفتار ایران متحد شویم. ایران حق ندارد سلاح هسته‌ای داشته باشد.

وی گفت: مردم جهان می دانند که سلاح های خطرناکی در جهان وجود دارد. بسیاری از ما از خطرات سلاح هسته ای آگاهی داریم. آمریکا اولین کشوری است که تسلیحات بیولوژیکی را محکوم کرده است!

ترامپ افزود: در جریان استفاده از سلاح شیمیائی در سوریه، از ترزا می نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه ماکرون در آوریل گذشته برای همراهی با ما در واکنش به این اقدام سوریه تشکر می کنم.

وی ادعا کرد: ایران حق ندارد سلاح هسته ای داشته باشد. ایران در ردیف بزرگترین حامیان تروریسم و گسترش آن در جهان است. ایران خشونت و آشوب را صادر می کند. این کشور تروریسم را هدایت می کند. باید برای تغییر رفتار ایران متحد شویم. این کشور هرگز نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند. به همین دلیل از برجام خارج شدم. این توافق یکجانبه بود و به ایران اجازه داد که به بمب دست پیدا کند. ما پول مورد نیاز در این راستا را به ایران دادیم. ایرانی ها از منابع مالی برجام برای صادر کردن هرج و مرج به همه دنیا استفاده کرد. آمریکا پس از خروج از برجام، اعمال مجدد تحریم‌ های هسته‌ ای را آغاز کرد. تمام تحریم‌ های مرتبط با هسته‌ ای ایران تا اوایل نوامبر با قدرت کامل اجرا خواهد شد. پس از آن آمریکا تحریم‌ های بیشتری را دنبال خواهد کرد که شدیدتر از همه تحریم‌ های گذشته خواهد بود تا با گستره کامل اقدامات بدخواهانه ایران مقابله کند.

ترامپ گفت: از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهم با آمریکا همکاری کنند.

وی با لحن قلدرمآبانه ای اعلام کرد: هر کشوری که بخواهد تحریم ها علیه ایران را دور بزند با مجازات های شدیدی روبه رو خواهد شد. از تمام اعضای شورای امنیت می خواهم که با امریکا همکاری کنند تا ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایران به‌ طور پنهانی در حال ساخت سلاح‌ هسته‌ ای و استفاده از آن در منطقه است! از وقتی برجام امضا شد بر تهاجم گری های ایران افزوده شد. آمریکا تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال خواهد کرد.

ترامپ اعلام کرد: ایران، سوریه و روسیه می خواستند برای مقابله با ۳ هزار و ۵۰۰ تروریست، به ۳ میلیون نفر در منطقه ادلب سوریه حمله کنند. از ایران، روسیه و سوریه برای کاهش حملات به منطقه ادلب سوریه تشکر می کنم. امیدوارم که خویشتن داری همه شما در این راه بیشتر شود؛ چرا که دنیا نظاره گر شما در این مسیر است.

وی در ادامه افزود: شما به زودی خبرهای خوبی از کره شمالی خواهید شنید. من از مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی در خصوص مذاکرات به انجام رسیده با کره شمالی تشکر می کنم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: به چین درباره دخالت در انتخابات پیش رو در کشور ما هشدار می دهم. چین نمی‌خواهد که من یا دولت من در انتخابات میان دوره‌ای موفق شود؛ زیرا من اولین رئیس جمهوری هستم که در برابر چین ایستاد است. ما نمی خواهیم که آنها در انتخابات ما دخالت کنند .