به گزارش پارس نیوز، 

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از نیروهای نزدیک و مورد اعتماد رئیس‌جمهور اولین وزیر دولت دوازدهم بود که با استیضاح و در جلسه پرحاشیه مجلس از کاروان "تدبیر و امید" خارج شد.

ربیعی از وزارت کار، خداحافظی کرد و دیگر حاضر نشد در دولت حضور پیدا کند؛ حتی نپذیرفت رئیس‌جمهور او را به عنوان مشاور خود در امور اجتماعی و کارگری منصوب کند.

به‌تازگی خبری مبنی بر پیشنهاد جدید دولت به ربیعی برای تصدی سخنگویی دولت و یا سفارت چین منتشر شد. «پارس» از نیروهای نزدیک به ربیعی کسب اطلاع کرد او تمایلی برای پیشنهادهای مطرح‌شده ندارد و بیشتر وقت خود را صرف تدریس در دانشگاه و حضور در صندوق کارآفرینی امید می‌کند.

ربیعی در دوران پسا وزارت به خیابان طالقانی رفته و ریاست صندوق کارآفرینی امید را برعهده‌گرفته و تاکنون با سمت جدید به استان‌های خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان سفرکرده است.

او در دوران تصدی وزارت کار نیز ارتباط و تعامل نزدیکی با اعضا و کارکنان این صندوق داشت.

محمد نهاوندیان، عبدالناصر همتی، سیاوش زراعتی و حجت‌الاسلام قد س محلاتی اعضای هیئت‌مدیره صندوق کارآفرینی هستند که ریاست این هیئت را علی ربیعی بر عهده دارد.

از سوی دیگر ربیعی و تیم او تلاش‌های خود را در فضای مجازی افزایش داده‌اند و قرار است سفرهای استانی وزیر سابق کار ادامه داشته باشد و در فضای مجازی منعکس شود.