به گزارش پارس نیوز، 

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به برکناری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این وزارتخانه،گفت: طبق آئین‌نامه داخلی پارلمان، رئیس‌جمهور از روز استیضاح وزیر، حداکثر به مدت ۳ ماه فرصت دارد تا فرد جدیدی را به عنوان وزیر استیضاح شده به هیئت رئیسه قوه مقننه معرفی کند. رئیس‌جمهور می‌تواند تا زمانی که جایگزینی را به مجلس معرفی نکرده وزارتخانه را با معرفی سرپرست اداره کند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور معمولا پیش از اتمام فرصت ۳ ماهه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اهمیت این وزارتخانه رئیس‌جمهور هر چه سریعتر جایگزین وزیرکار را معرفی کند.

رنجبرزاده در تشریح روند اخذ رای اعتماد وزیرکار از نمایندگان گفت: پس از معرفی وزیر از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، هیئت رئیسه زمانی را برای حضور وزیر و دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی در صحن علنی پارلمان تعیین می‌کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس، ادامه داد: در این جلسه وزیر از برنامه‌های خود دفاع و نمایندگان مخالف و موافق با وزیر پیشنهادی اظهار نظر کرده و در نهایت رای‌گیری انجام می‌شود.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت وزارت کار به صلاح نیست که این وزارتخانه با سرپرست اداره شود،گفت: اداره وزارتخانه‌ای که با مسائل اقتصادی و کارگران سر کار دارد به صورت سرپرستی اقدام درستی نیست بنابراین بهتر است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.