به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه النهار، زیئو الکین، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیوی اسرائیل تصریح کرد: محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری مذاکرات با تل آویو به رغم فشارهایی که بر او اعمال می شود، عجله ندارد زیرا فکر می کند رویکرد یک جانبه نتایج بیشتری برای او به بار خواهد داشت و از این طریق او مجبور نخواهد بود تاوان سیاسی بپردازد.

وی بار دیگر بر خودداری اسرائیل در بازگشت به مرزهای پیش از ۱۹۶۷ تاکید کرد و گفت: ملت اسرائیل حاضر به خودکشی نیست و اشتباهی را که در سال ۲۰۰۵ با عقب نشینی از نوار غزه مرتکب شد، مجددا تکرار نخواهد کرد.

روزنامه معاریو همچنین در گزارشی اعلام کرد: یورام کوهین، رییس دستگاه امنیت داخلی اسرائیل نیز تاکید کرده است محمود عباس توافق صلح با اسرائیل را نمی خواهد.

وی در نشست کمیته دفاع و امور خارجی پارلمان اسرائیل عنوان داشت: رییس تشکیلات خودگردان فلسطین معتقد است که از مذاکره با دولت بنیامین نتانیاهو چیزی به دست نخواهد آورد و بسیار کمتر از آنچه ایهود اولمرت به او پیشنهاد داده است، به دست می آورد.

بنا بر گزارش رسانه های اسرائیل اولمرت که در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ منصب نخست وزیری اسرائیل را بر عهده داشت، عقب نشینی از کرانه باختری به نسبت پیش از ۹۰ درصد و تبادل اراضی را به تشکیلات خود گردان فلسطین پیشنهاد کرده و محمود عباس آن را نپذیرفته بود.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا ماه هاست تلاش می کند مذاکرات میان فلسطین و تل آویو را که از سه سال پیش متوقف شده است، از سر گرفته شود.

وی دوشنبه به اسرائیل در خصوص خطر از دست رفتن فرصت آخر برای صلح با فلسطینی ها هشدار داده و تاکید کرد: به زودی زمان برای انجام این امر به پایان می رسد.

تشکیلات خودگردان فلسطین توقف کامل شهرک سازی اسرائیل و بازگشت به مرزهای پیش از اشغال اراضی فلسطین در سال ۱۹۶۷ را به عنوان پیش شرط از سرگیری مذاکرات با تل آویو قرار داده است.

انتهای پیام