به گزارش پارس نیوز، 

محمد علی افشانی در حالی گزارش خود را به شورا ارائه می دهد که براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید از ساختمان بهشت خداحافظی کند.

اعضای شورا پیش از این نسبت به خروج افشانی از شهرداری تهران واکنش نشان می دادند اما یک عضو شورا در گفتگو با«پارس» بر تمکین قانون تاکید کرد و در عین حال درباره عملکرد افشانی در شورا و ترکیب سیاسی شورای پنجم شهر تهران اظهار نظر کرد.

مجید فراهانی"عضو شورای شهر تهران" در گفتگو با«پارس»، در پاسخ به این سوال"آیا از عملکرد افشانی در شهرداری تهران رضایت دارید؟"،گفت: آقای افشانی یک مدیر اجرایی با سابقه در کشور است. در سه استان،استاندارد و در سه استان دیگر معاون فنی عمران بود، ریاست ستاد نوسازی مدارس و  معاون عمرانی وزیر کشور از دیگر سوابق افشانی است؛ به سوابق او اشاره کردم تا بگویم  به جرأت می‌توان  گفت، جزء معدود چهره‌های اجرایی کشور شناخته می شود  که هم فعالیت عمرانی و هم اجرایی انجام داده است.

وی افزود:در  جلساتی که با او(افشانی) داریم، پختگی کار اجرا و پیشبرد مسائل و برنامه‌ریزی  امور کاری را در او می‌بینیم از این رو به افشانی امید زیادی داشته و داریم و  همچنان از او حمایت می‌کنیم تا بتواند اقدامات و فعالیت های که پیش روی شهرداری است انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب "تهران به آرامش و اجرا آن هم بدون حاشیه سازی نیاز دارد، به آرایش سیاسی شورای پنجم اشاره کرد و افزود: بسیار از نیروهای سیاسی در شورای شهر حضور دارند اما اصل در شورا خدمت رسانی به مردم و شهر است. اگر با خود بنده برای مصاحبه سیاسی تماس بگیرند پاسخ  نمی‌دهم، چرا ؟برای اینکه مردم به ما مأموریت دادند و لباس رفتگری به من پوشاندند که بیایم و برای آنها کار انجام دهم نه اینکه بیاییم و موضع‌گیری سیاسی کنیم.

فراهانی  اضافه کرد: از این رو هر وقت از شورا  بیرون رفتیم موضع گیری سیاسی کنیم، بالاخره مردم از ما انتظار و مطالباتی دارند، می گویند به تو رأی دادیم تا خدمات شهری را پیگری کنید، به تو رأی دادیم که مشکل آلودگی و ترافیک را کمتر کنید. بنابراین شورا و شهردار تلاششان این است که فارغ از تلاطم‌های سیاسی در راستای خدمات رسانی به مردم و اجرا پیشرفت بیشتر پروژه‌ها حرکت کنیم تا شهر تهران یک شهر زیست پذیر تر و شهر شاد تر شود.

وی گفت: به اعتقاد ما، آقای افشانی در شهرداری مسیر درستی را می‌رود.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال" آیا با خروج افشانی از شهرداری برای اجرایی شدن قانون منع به کار گیری بازنشستگان مسیر برای شورا و شهردرای دشوار نخواهد شد؟"، گفت: ما گردنمان از مو باریک‌تر است و  هر آنچه که قانون بگوید ما اجراخواهیم کرد و به دنبال آن خواهیم رفت.