به گزارش پارس نیوز، 

حزب اعتماد ملی این روزها در صدر اخبار قرار دارد؛ از برگزاری کنگره حاشیه‌ساز «حزب» گرفته تا ایجاد اختلاف و انشعاب در درون "اعتماد ملی" این حزب اصلاح‌طلب را خبرساز کرده است.

رسول منتجب نیا" قائم‌مقام پیشین حزب اعتماد ملی" در پیامی نسبت به برگزاری کنگره اعلام‌شده به‌نام حزب اعتماد ملی در تاریخ ۶ مهرماه هشدار داده و رسماً اعلام کرد که در این کنگره شرکت نمی‌کند.

او در این پیام خود که خطاب به اعضاء حزب منتشر کرده است خبر از راه‌اندازی حزب جدید داد و اعلام کرد: «به همه دوستان بالاخص اعضای حزب در سراسر کشور که مدتی است مصرا خواهان تأسیس تشکیلات و حزبی جدید هستند که نماینده جریان فکری، سیاسی، اسلامی و مردمیِ اصلاح‌طلب و عدالت‌جو و آزادی‌خواه باشد، بشارت می‌دهم که با استمداد از درگاه حضرت حق و با همت دوستان به‌زودی چنین تشکیلاتی را تأسیس خواهیم کرد و حکم درباره‌ی جفاهای روی‌داده را به خدا و داوری درباره تخلفات و قانون‌شکنی‌ها را به ملت فهیم و تاریخ واگذار می‌کنیم!».

پس از رسانه‌ای شدن نامه قائم‌مقام سابق "اعتماد ملی"، قربانعلی قائمی عضو هیئت منصفه حزب اعتماد ملی در گفتگویی مُهر تائید بر انشعاب در حزب متبوعش زد و گفت:« انشعاب در حزب اعتماد ملی به‌طورقطع اتفاق افتاد. با وضعیتی که داریم همه تلاش را کردیم وحدت نظر داشته باشیم و متحد عمل کنیم، ولی دوستان کار خود را می‌کنند».

او بر راه‌اندازی حزب جدید تأکید می‌کند و می‌گوید: «حق خودمان می‌دانیم که مجموعه‌ای جدید راه‌اندازی کنیم».

حال این پرسش مطرح می‌شود «منتجب نیا چرا می‌خواهد حزب جدید تأسیس کند و چه کسانی در حلقه این حزب قرار خواهند گرفت؟»

«پارس» برای پاسخ به این سؤال با برخی از اعضاء و منابع نزدیک به منتجب نیا گفتگو کرد و به جزئیات جدید از نحوه شکل‌گیری حزب جدید دست یافت.

رسول منتجب نیا پس از اعلام برگزاری کنگره حزب اعتماد ملی که منجر به انتخاب قائم‌مقامی الیاس حضرتی شد مخالفت کرد و جلسات خود را با برخی از اعضاء حزب که با او هم‌نظر و هم‌عقیده بودند برگزار کرد و مقرر شد مخالفت خود را از طریق قانونی دنبال و پیگیری کنند اما کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در نهایت الیاس حضرتی را به عنوان قائم‌مقام شناخت و او مکلف به برگزاری کنگره "اعتماد ملی" در مهرماه سال جاری شد.

بعد از تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بار دیگر جلسات منتجب نیا با حلقه معترضان در حزب آغاز شد و اعضاء بر جدایی این تیم از "اعتماد ملی" تأکید کردند ازاین‌رو تصمیم گرفته شد این جمع، مسیر خود را با سایر اعضاء حزب اعتماد ملی که حضرتی را بر کرسی قائم‌مقامی نشاندند جدا کنند و حزب جدید با محوریت رسول منتجب نیا تشکیل دهند.

تاکنون، اسماعیل دوستی، رحمت‌الله بیگدلی، قربانعلی قائمی، حمیدرضا کارگر از اعضای حزب اعتماد ملی و کمیته‌های روابط عمومی و رسانه، شاخه روحانیون، کمیته امور مناطق در حلقه انشعاب کنندگان حزب که به دنبال تأسیس حزب جدید هستند قرارگرفته‌اند.

حزب جدید از منتقدان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان محسوب می‌شود و بر همکاری با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تأکید دارد.

«پارس» در حالی خبر از ترکیب حزب جدید منتجب نیا داد که کارگر "فعال سیاسی اصلاح‌طلب" در گفتگویی اعلام کرد: «دوشنبه هفته آینده در قالب مراسمی با دعوت از رسانه‌ها، آغاز فعالیت‌های تشکیلاتی را اعلام کنیم و در این مراسم اسامی اعضای انشعاب کننده از اعتماد ملی به شکل رسمی اعلام می‌شود».