به گزارش پارس نیوز، 

بهرام سرمست "دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب" هفته گذشته در نشست خبری اعلام کرده بود: «فرایند انتخابات شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، موردپذیرش کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قرار نگرفت. بنابراین باید ظرف یک ماه پس از ابلاغ نظر کمیسیون درباره لزوم برگزاری مجدد انتخابات شورای مرکزی، این انتخابات با حضور نمایندگان کمیسیون ماده ۱۰ احزاب یعنی آقایان امیری اصفهانی، کمالی و خانم مافی برگزار شود».

پس از اعلام کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، شاخه‌ها و کمیته‌های حزب اعتماد ملی با ارسال نامه‌ای به رسول منتجب نیا درخواست کردند تا پیگیری‌های لازم جهت برگزاری کنگره این حزب از سوی او انجام شود؛ منتجب نیا نیز در پاسخ به نامه اعضای حزب درخواست آنان برای تشکیل کنگره این حزب را پذیرفت.

رسول منتجب نیا در حالی خود را برای برگزاری کنگره"اعتماد ملی" آماده می‌کرد که روز گذشته دبیرکل این تشکل اصلاح‌طلب طی نامه‌ای الیاس حضرتی را قائم‌مقام خود دانسته و تأکید کرده از کلیه اعضای مجمع عمومی و تمام ارکان حزب در سراسر کشور انتظار می‌رود نهایت مساعدت و برگزاری و همکاری‌ای تکلیف تشکیلاتی معمول دارند.

شنیده‌شده، حسین کروبی "فرزند دبیرکل حزب اعتماد ملی" از منتقدان منتجب نیا در اعتماد ملی است ازاین‌رو نقش تاثیرگذرای در تشکیل جلسه شورای مرکزی حزب و انتخاب حضرتی به‌عنوان قائم‌مقام این حزب ایفاء کرده و نامه‌های منتشرشده کروبی توسط وی به تیم رسانه‌ای حضرتی ارسال می‌شود.

بااین‌حال رسول منتجب نیا و تیم او همچنان درصدد برگزاری کنگره هستند و گروه دوم نیز به رهبری حضرتی و حسین کروبی بر تغییر و تحول در رأس این حزب تأکیددارند به همین جهت «پارس» باخبر شد، نامه‌نگاری‌های اخیر برخی اعضاء به منتجب نیا به دبیرکل حزب منتقل نشده و رابط او که فرزندش (حسین کروبی) است فیلتر شده اخبار و رویدادهای اعتماد ملی را به کروبی منتقل می‌کند.

الیاس حضرتی که این روزها از فراکسیون امید جدا شده است و اکثر وقت خود را صرف تشکیلات اعتماد ملی کرده خبر داد که ۶ مهرماه کنگره حزب اعتماد ملی دوباره برگزار می‌شود. علاوه بر او حجت نظری"عضو حزب اعتماد ملی که در گروه حضرتی قرارگرفته درباره حکم موقّت توقف اقدامات الیاس حضرتی در حزب اعتماد ملی توسط قوه قضائیه، گفت که: «این نامه، بلافاصله توسط نماینده قانونی حضرتی، مورد اعتراض قرار گرفت و چند روز بعد، دادگاه، با اعتراض حضرتی موافقت کرد و از آن دستور موقت، رفع سوء اثر شد و آن دستور لغو شد».

تحرکات تیم الیاس حضرتی و فعالیت‌های حسین کروبی که در پازل حضرتی بازی می‌کند با واکنش و اعتراض منتجب نیا و تیم او قرارگرفته براین اساس مقررشده نماینده‌ای انتخاب و پیگیری‌هایی برای دیدار او با دبیرکل حزب اعتماد ملی انجام شود تا فرد منتخب‌شده حضوری گزارشی از آخرین اقدامات حزب به مهدی کروبی ارائه دهد و بعد از دریافت نظر "دبیرکل" نظراتشان را در قبال آینده حزب اعلام می‌کنند.

کنشگران سیاسی و رسانه‌ای در قبال فعالیت‌های سیاسی حضرتی و عبور او از دولت اعتدال علامت سؤال قرار داده‌اند؛ «چرا حضرتی به دنبال هدایت‌گری حزب اعتماد ملی است؟»

روزنامه سازندگی در گزارشی به بررسی سیاست‌ورزی ماه‌های اخیر الیاس حضرتی قائم‌مقام حزب اعتماد ملی و عضو مستعفی فراکسیون امید مجلس پرداخته و ضمن طرح احتمال کاندیداتوری حضرتی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 نوشته است: «برخی معتقدند که حضرتی چراغ خاموش در حال آماده شدن برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 است تا در غیاب دبیر کل حزبش بتواند کاندیدای این حزب برای انتخابات باشد. او می‌خواهد ثابت کند که می‌تواند تعیین‌کننده باشد، حریان آفرینی کند و به‌جای اینکه فراکسیونی بیاندیشد، حزبی تصمیم بگیرد و چه‌بسا به‌جای حمایت از یکی نفر اصلاح‌طلب، کسی باشد که اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند».

آنچه روشن است دو گروه منشعب شده در حزب اعتماد ملی میدان را ترک نمی‌کنند و هر یک‌بر نقش‌آفرینی خود در حزب تأکیددارند ازاین‌رو باید در روزهای آینده منتظر اخبار و رویدادهای جدید در اعتماد ملی بمانیم.