به گزارش پارس نیوز، 

حسن روحانی روز شنبه در پست اینستاگرامی خود با اشاره به اینکه به‌زودی از گردنه مشکلات عبور می‌کنیم درصدد ایجاد امید و افزایش اعتماد عمومی به دولت وارد عمل شود اما منتقدین روحانی معتقدند که دولت دوازدهم به‌جای انجام اقدامات عملی تنها به بیان یکسری وعده‌ووعید اکتفا کرده است.

احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی سایت پارس با اشاره به اینکه رویکرد رئیس‌جمهور در تزریق امید به مردم قابل‌تقدیر است اظهار کرد: «ای‌کاش رئیس‌جمهور محترم همان‌طور که در گفتار و کلام رویکرد موفقی دارد در جهت تحقق مطالبات مردم نیز هرچه سریع‌تر تدبیر جدی را اتخاذ کند».

وی خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی کشور وضعیت اقتصادی مردم به‌خصوص در اقشار کم‌درآمد بیشتر از آنکه قابل‌تصور باشد دردناک است و مردم برای تأمین نیازهای اولیه خود با مشکل اساسی روبه‌رو هستند».

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «خوب است دولتمردان در سخنان خود به مردم امیدواری دهند و از گشایش مشکلات سخن بگویند ولی وقتی این گفتار هیچ سود و دستاوردی را برای ملت در بر ندارد قطعاً بیان آن جز افزایش ضریب بی‌اعتمادی مردم به دولت و نظام نتیجه دیگری را در برنخواهد داشت».

امیرآبادی خاطرنشان کرد: «امروز کشور ازنظر تأمین کالاهای اساسی به دلیل مشکلاتی چون نوسانات ارزی با مشکلان بسیاری روبه‌رو است و آنچه در این مسیر قطعاً برای مردم روشن است این بوده که متأسفانه برخی از مدبران نهادهای اجرایی به دلیل عدم داشتن یک برنامه مشخص و البته زد و بند با برخی از دلالان فضای امروز کشور را ملتهب کردند روندی که قطعاً عامل اصلی وضعیت اقتصادی امروز کشور است».

وی تأکید کرد: «ما هم امیدواریم حداقل این بار سخن آقای رئیس‌جمهور درست از آب درآمده و مردم شاهد بهبود فضای کشور به‌خصوص در حوزه اقتصادی باشیم».

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «ملت ایران در تمامی مقاطع و موقعیت‌های حساس ثابت کردند که به نظام، دولت و رهبری پایبند هستند و برای تحقق آرمان انقلاب اسلامی ایران از هیچ‌چیزی کم نمی‌گذارند ازاین‌رو بدون شک تحمل این شرایط اقتصادی قطعاً لایق آن‌ها نیست».

امیرآبادی تصریح کرد: «امروز در شرایطی که مردم با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند عده‌ای با سوءاستفاده از امتیازات دولتی هرروز نسبت به گذشته پولدارتر می‌شود روندی که بدون شک دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور باید پاسخگوی آن باشد».

وی با اشاره به اینکه قطعاً شرایط امروز کشور حاصل بی‌تدبیری مدیران نالایقی است که در نهادهای اجرایی مشغول به فعالیت هستند خاطرنشان کرد: «امیدوارم رئیس‌جمهور محترم برای تحقق وعده خود در جهت عبور از گردنه مشکلات بازنگری جدی را در جهت ترمیم کابینه و به‌خصوص برخورد با مدیرانی که شرایط اقتصادی امروز کشور نتیجه بی‌تدبیری آن‌هاست نیز اقدام جدی انجام دهد».

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ملت ایران اجازه شاد بودن به دشمنانشان را نخواهند داد گفت: «علی‌رغم مشکلاتی که در کشورمان وجود دارد به‌خصوص در حوزه اقتصادی که موجب افزایش فشار بر مردم شده است اما این ملت بازهم پشت سر دولت و نظام خود مانده و خواهد ماند لذا امیدوارم با این رویکرد مردم مسئولان در نهادهای مختلف هر چه زودتر تدبیر و چاره جدی را برای حل مشکلات مردم اتخاذ کنند».