به گزارش پارس نیوز، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اخبار منتشره در خصوص افزایش 5 درصدی حقوق کارمندان گفت: در این باره اطلاعی ندارم؛ اما دولت دو برنامه حمایتی را دنبال می‌کند.

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از این برنامه‌ها مربوط به عامه جامعه می‌شود که با فشارهایی مواجه شده‌اند؛ گفت: برنامه دوم هم در خصوص حمایت از امنیت غذایی 5 دهک جامعه است. 

وی با اشاره به اینکه این 5 دهه جمعیت 11 میلیون خانوار را شامل می‌شود, گفت: امیدواریم بتوانیم این افراد را به طور کامل تحت پوشش قرار بدهیم.

وی با بیان اینکه سبدهای غذایی هم طرحی است که شامل مددجویان کمیته امداد, سازمان بهزیستی و 350 هزار دانش آموزی می‌شود که در مراکز شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند, تصریح کرد:10 الی 11 میلیون نفر هم در این طرح هستند و افراد زیر پوشش آن نسبت به دوره مشابه گذشته 20 درصد بیشتر شده است.

بندپی در پاسخ به این سوال که‌ آیا حمایت از کارگران با بن کالا ادامه می‌‌یابد, گفت: کمک‌های اجتماعی که برای 5 دهک جامعه در نظر گرفتیم,  شامل کارگران و کسانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند می‌شود.

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 11 میلیون خانوار بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه افرادی هستند که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند, خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود طرح های حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از مهر یا آبان سال جاری اجرایی شود.